شرایط مرجوع کالا

شرایط مرجوع کالا

یکی از مواردی که همواره برای ما در آی ناین از اهمیت ویژه ای برخوردار است رضایت پس از فروش مشتریان است. این رضایت محقق نمی شود مگر بوسیله خدمات پس از فروش مناسب. بخشی از خدمات پس از فروش که هر فروشگاه اینترنتی معتبر باید داشته باشد، ضمانت مرجوع کالا و بازگشت وجه است. آی ناین خود را موظف به قبول مرجوعی کالا و بازگشت تمام وجوه دریافت شده از مشتریان ناراضی می داند. البته در هر فروشگاه شرایطی جهت مرجوعی کالا وجود دارد که آی ناین نیز از آن مستثنی نیست.

  • کالای مصرفی شامل شرایط مرجوعی نمی شود : بسیاری از کالا ها، مصرفی بوده و نمی توان آن را مرجوع نمود به عنوان مثال مواد شوینده ، عایق ، انواع چسب ، فیلتر و … این کالا ها به محض استفاده از شرایط مرجوعی خارج شده و نمی توان آن ها را مرجوع کرد ( لازم به ذکر است اگر در سبد شما بیش از یک عدد از آن کالا وجود داشته باشد و شما فقط یکی را مورد استفاده قرار داده باشید همچنان می توانید باقی آن را مرجوع نموده و وجه پرداخت شده بابت آن ها را دریافت کنید )
  • کالایی که پس از استفاده امکان فروش دوباره آن مقدور نباشد : این مورد اندکی پیچیده بوده و باید با کارشناس فنی متخصص آن کالا مشورت نمایید، به عنوان مثال بسیاری از محصولات عرضه شده توسط آی ناین مانند شیرآلات و … پس از استفاده دیگر به عنوان کالای نو و دسته اول بفروش نمی رسد. این کالا ها اگر صرفا” به دلیل عدم مطابقت با نیاز مشتری یا سلیقه وی مورد رضایت مشتری نباشد ، مشمول مرجوعیت کالا نمی شود. ( در صورت لزوم پیش از خرید کالا در خصوص شرایط مرجوعیت کالا با کارشناس مشورت شود. )
  • کالای تقلبی تحت هر شرایطی مشمول مرجوعی می شود ، حتی اگر مطابق 2 بند فوق باشد : اگر کالا مصرف شده باشد یا حتی مصرفی باشد ولی برای کارشناس و مشتری محرز شود که این کالا تقلبی بوده است. آی ناین بدون هیچ پیش شرطی کالا را مرجوع می کند.
  • شکستگی یا خرابی محصول به دست مشتری مشمول کالای مرجوعی نمی شود : طبیعتا” کالایی که در اثر سهل انگاری مشتری دچار خرابی شده باشد مشمول مرجوعی و گارانتی بازگشت وجه نمی باشد. دقت کنید هنگام خرید، محصول دقیقا” مطابق با مشخصات مورد نیاز شما باشد. اگر به هر دلیلی مانند فشار ، دما ، سیال نا مناسب و … محصول خریداری شده دچار خرابی شده باشد، مسئولیت آن با فرد خریدار است.

همه موارد بالا ، بند های سخت گیرانه ای بود که در هر فروشگاه اینترنتی مشابه آن را خواهید یافت، اما یک حرف دوستانه : هیچ کس اندازه ما از اینکه شما از تهیه محصول خریداری شده خرسند باشید ، خوشحال نمی شود چرا که در مسیر بزرگ شدن این مشتریان ما هستند که ما را بالا می برند. تمام تلاش ما بر این اساس خواهد بود که شما را در تهیه محصول مناسب یاری کنیم و تا به حال بار ها پیش آمده است که علیرغم دارا نبودن شرایط مرجوعی ذکر شده فوق ، کالا را مرجوع کرده و مبلغ پرداخت شده را باز گردانده ایم. از شما نیز تقاضا داریم در این مسیر ما را یاری کنید.

بازگشت وجه :

پس از دریافت کالای مرجوعی و بررسی کارشناس مربوطه جهت مطابقت شرایط مرجوعی ، بازگشت وجه در مدت حداکثر 48 ساعت صورت می گیرد.

گارانتی کالا :

مدت زمان گارانتی هر محصول در صفحه همان محصول ذکر شده و یا می توانید پیش از خرید آن را از کارشناس فروش جویا شوید. لازم به ذکر است جهت استفاده از خدمات گارانتی، موارد زیر را باید در نظر بگیرید.

  • برای محصولاتی که در صفحه محصول، دارا بودن گارانتی ذکر شده است اما برگه گارانتی ندارند، فاکتور خرید شما از آی ناین به منزله گارانتی محسوب می شود.
  • گارانتی محصولات شامل بازگشت وجه نبوده و تنها تعویض یا تعمیر محصول را شامل می شود.