موتور پمپ بنزینی

موتور بنزینی

شرکت آی ناین از جمله شرکت هایی است که به فروش محصولات درجه یک صنعتی از جمله موتور پمپ های بنزینی در بازار فعالیت ویژه ای دارد. موتور بنزینی به موتور پمپ هایی می گویند که از بنزین به عنوان سوخت اولیه استفاده می کنند.

موتور پمپ بنزینی لانسین

موتور پمپ آب لانسین

یکی از بهتزین برندهای تولید موتور پمپ  که در کشور چین و به سفارش اروپا ساخته می شود و از لحاظ عدد هد و دبی با واقعیت کارایی دستگاه برابر است. موتور پمپ های لانسین از طریق نمایندگی رسمی آی ناین در انواع و مشخصات مختلف و با بهترین کیفیت به فروش می رسد.

 

تفاوت موتور بنزینی با نفت بنزینی

از لحاظ قیمت موتور بنزینی قیمت بسیار پایین تری نسبت به موتور پمپ نفتی بنزینی دارد به این دلیل که قیمت بنزین بیشتر از نفت می باشد؛ پس در خرج اولیه با خرید موتور بنزینی هزینه کمتری را متحمل می شوید اما در زمانه استفاده از موتور بنزینی به نسبت موتور پمپ نفت و بنزینی هزینه سوخت بیشتری را متحمل می شوید. اما از لحاظ میزان  ارتفاع یا همون هد (یعنی میزان طول انتقال آب) و یا دبی (میزان خروجی آب) فرقی بین موتور بنزینی و نفتی بنزینی نیست، اما از لحاظ وزن و جابه جایی به علت حجم کمتر موتور، موتور  پمپ بنزینی از وزن کمتری نیز برخوردار است. همچنین در مواقع خرابی دستگاه هزینه تعمیرات موتور بنزینی از سایر موتور پمپ ها کمتر و تعمیر آن راحت تر خواهد بود از این جهت از لحاظ کارایی و عمر دستگاه موتور پمپ بنزینی بیشتر است.

تفاوت موتور بنزینی با دیزلی

در موتور بنزینی برای به دست آوردن انرژی لازم جهت انتقال آب سوخت بنزین با ترکیب شدن اکسیژن و زدن جرقه عمل می کند، همین عمل در موتور پمپ دیزلی صدق نمی کند و شمع برای زدن جرقه وجود ندارد، در موتور پمپ دیزلی به دلیل خاصیت شیمیایی گازوئیل با ترکیب اکسیژن قابل اشتعال و تولید انرژی می شود، این درحالی است هر دو موتور چهار زمانه  را دارا می باشند.

وزن موتور بنزینی

از لحاظ وزن موتور پمپ دیزلی نسبت به موتور بنزینی به دلیل تراکم زیاد سوخت و اکسیژن از وزن بیشتری برخوردار است، چرا که به دلیل این تراکم زیاد نیاز به سیلندر قوی تر برای تحمل فشار در موتور است همچنین از کاور موتور پمپ ضخیم تری استفاده می شود به همین علت از وزن بیشتری نیز برخوردار هستند.

کارایی موتور بنزینی

از نظر کارایی عملکرد موتور بنزینی در فصل زمستان بهتر از موتور پمپ دیزلی می باشد چرا که گازوئیل نسبت به بنزین در سرما زود تر یخ می زند چرا که به علت خواص شیمیایی عملکرد خوبی از سوخت دیزل در زمستان شاهد نیستیم به همین علت است راننده های ماشین های سنگین از الکل برای جلوگیری از یخ زدن باک خود استفاده می کنند و یا با مشعل زیر ماشین خود را که با سوخت گازوئیل کار می کند گرم نگه می دارند، به این دلیل موتور پمپ های بنزینی از نظر گرما و سرما از موتور پمپ های دیزلی برتری بیشتری دارند.

مصرف سوخت موتور بنزینی

موتور بنزینی از نظر دسترسی سوخت از مزیت بیشتری نسبت به موتور پمپ دیزل برخوردار است اما سوخت بنزین گرون تر از گازوئیل است و مصرف سوخت موتور بنزینی نسبت به موتور پمپ گازوئیل مصرف سوخت بیشتری برخوردار هستند. این در حالی است که کارایی موتور پمپ دیزلی نسبت به بنزینی بیشتر بوده و از طول عمر بیشتر نیز برخوردار است.

متشکریم و سپاسگزاریم که همراه گروه آی ناین هستید،

خوشحال و ممنون میشویم نظر خود را راجع به دستگاه موتور بنزینی ، در قسمت نظرات برایمان ارسال کنید.

 

پاسخ به “موتور پمپ بنزینی”

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.