نحوه نصب فلوتر در مخزن آب  – هتگامی که منبغ آب تهیه می کنید، نیاز به وسیله ای خواهد داشت که با اندازه گیری سطح آب، جریان ورودی به آن را قطع و یا وصل می کند. بدین صورت از سر ریز شدن آب و یا خالی شدن منبع جلوگیری به عمل می آید. فلوتر و یا شناور منبع آب دقیقا به همین منظور طراحی شده است.

نحوه نصب فلوتر در مخزن آب

هنگامی که هیچ سنسوری برای تشخیص سطح آب درون مخزن وجود نداشته باشد، باعث سر ریز شدن  آب از بالای منبع می شود. به همین علت برای جلوگیری از این پیشامد باید از فلوتر استفاده کرد. به فلوتر و یا شناور، کنترلر سطح آب (water level controller)  نیز گفته می شود.

فلوتر متشکل از یک شیر به همراه یک توپی است که توسط یک میله پلاستیکی و یا استیل که با یک زانویی به هم متصل شده اند. سایز فلوتر به شیر آن  و یا به جایی که قرار است شیر در آن نصب شود بستگی دارد.

نحوه عملکرد فلوتر به این صورت است که توپی آن بر روی سطح آب به صورت شناور می ماند و با کم شدن سطح آب توپی نیز به پایین می رود و شیر آب باز می شود. هنگامی که منبع دوباره پر می شود توپی مجددا به بالا آمده و باعث بسته شدن شیر می شود.

فلوتر در دو مدل مکانیکی و برقی می باشد اما مزیت فلوتر مکانیکی به فلوتر برقی به صورت زیر است:

  • نحوه نصب آسان
  • عدم نیاز به منیع برق
  • هزینه کمتر

نحوه نصب فلوتر آب مکانیکی 

برای نصب فلوتر در منبع آب نیاز به چند زانویی پلاستیکی و PVC با توجه به سایز شیر فلوتر دارید. در زیر فیلمی برای آمورش نحوه نصب شناور منبغ آب آورده شده است.

نحوه انتخاب سایز فلوتر

در واقع نحوه عملکرد فلوتر به این صورت است. آب از شیر فلوتر عبور می کند و داخل مخزن آب می ریزد. هرچه سایز شیر فلوتر بزرگتر باشد مدت زمان کمتری طول می کشد تا منبع آب پر شود.

انتخاب سایز شیر فلوتر، به فشار آب و مدت زمان مورد نظر که شما انتظار دارید. منبع یا مخزن خود را پر کنید و هم چنین حجم مخزن بستگی دارد. برای مثال اگر می خواهید یک منبع 1000 لیتری را در مدت زمان کمتری از آب پر کنید. مسلما یک فلوتر در مدت زمان کمتری نسبت به فلوتر 1 اینچ از آب پر می شود.

در هنگام خرید فلوتر لطفا به این مورد دقت نمایید. که فلوتر تا فشار چند بار تحمل دارد مثلا در برند فارگ فلوتر تا 5 بار تحمل فشار دارد به این معنی که تا فشار 5 بار زمانی که مخزن آب پر شده باشد دیگر اجازه نمی دهد تا آب اضافی وارد مخزن شود. اما اگر این فشار بیشتر از 5 بار شود، در نتیجه فلوتر تحمل نکرده و شیر را باز می کند.

برای مثال جدول زیر در رابطه با برند فلوتر فارگ در رابطه با مدت زمان و حجم مخازن آورده شده است.

انواع فلوتر آب در انواع برند ها و سایز ها در بزرگترین فروشگاه اینترنتی صنعتی عرضه می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره فنی رایگان با ما در تماس باشید.

متشکریم که همراه گروه آی ناین هستید،

خوشحال و ممنون میشویم نظر خود را راجع به نحوه نصب فلوتر در مخزن آب ، در قسمت نظرات برایمان ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *