تصفیه آب اسمز معکوس RO چگونه کار می کند؟

آب یک عنصر مهم زندگی است. با این حال، با توجه به دلایل ارگانیک، غیر معدنی و بیولوژیکی، روز به روز آلوده می شود. مصرف آب آلوده می تواند سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به اسهال، خارش پوستی، تیفوئید و غیره شود. برای جلوگیری از چنین مشکلی، یکی از راه حل های موثر برای استفاده از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس RO است.

بدون شک استفاده از تصفیه آب RO بهترین راه حل است، اما بسیاری از ما روند کار را نمی دانیم. بنابراین، در این مقاله، به طور دقیق به توصیف گام به گام نحوه کارکرد تصفیه آب اسمز معکوس RO و نحوه ی انجام فرآیند حذف ناخالصی ها برای ارائه آب آشامیدنی خالص و سالم می پردازیم.

گام به گام فرآیند تصفیه آب با تکنولوژی اسمز معکوس RO

یک تصفیه کننده آب RO ترکیبی از یک فیلتر سدیمنت، فیلتر کربن، غشاء RO، لامپ UV، غشاء UF و فیلتر پس از کربن است. اجازه دهید نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد این فیلترها داشته باشیم.

  • فیلتر اولیه

فیلتر اولیه یا پیش فیلتر، ذرات بزرگتر مانند ذرات شن، خاک و رسوبات دیگر آب را از بین می برد. فیلتر اولیه کمک می کند تا از غشای RO که در نتیجه قرار گرفتن در معرض رسوب و کلر مسدود می شود، محافظت نماید. فیلتر کربن در از بین بردن ترکیبات سمی مانند آفت کش ها و همچنین به اندازه کافی از حذف بوی بد آب کمک می کند.

  • غشاء اسمز معکوس RO

فیلتر بعدی در لیست ما، غشای اسمز معکوس RO است. آب از طریق غشای نیمه نفوذپذیر مجبور می شود تا ناخالصی های لحظه ای را مسدود کند. غشا یک ماده پلاستیکی مصنوعی است که سدیم، کلر و حتی مولکول های بزرگ تر مانند اوره، باکتری ها و ویروس ها متوقف می کند. سیستم های آب آشامیدنی اسمز معکوس همچنین در حذف سرب، آرسنیک، مس، کروم، سلنیوم، فلوراید و غیره کمک می کند.

تصفیه آب اسمز معکوس RO چگونه کار می کند؟

مطالعه بیشتر: تصفیه آب چیست

  • لامپ UV

فن آوری تصفیه آب RO نیز با لامپ UV به ضد عفونی نمودن باکتری ها از آب با کشتن تمام پاتوژن های مضر موجود در آب کمک می کند. اشعه ماوراء بنفش با قدرت بالا میکروارگانیسم ها را از بین می برد و با حمله به هسته ی ژنتیکی آن ها، در نتیجه توانایی آنها برای تکثیر را از بین می برند. کار نهایی لامپ UV، از بین بردن 99/99 درصد میکروارگانیسم های مضر از آب می باشد و در نتیجه مصرف آن را امن می کند.

تصفیه آب اسمز معکوس RO چگونه کار می کند؟

  • تصفیه فوق العاده

فرایند بعدی فیلتراسیون تصفیه آب اسمز معکوس RO به کار گیری فرآیند UF است. فیلتر UF یک نوع غشای فیبر توخالی است که از طریق آن؛ آب مجبور به عبور از ناخالصی های پشت فیلتر و ارائه آب پاک و تمیز است.

  • فیلتر کربن فعال

قبل از اینکه آب در مخزن ذخیره سازی شود، از فیلتر کربن فعال عبور می کند. فیلتر کربن فعال تمام آلاینده های باقی مانده را که از غشا اسمز معکوس عبور می کند حذف می کند و آن را کاملا خالص و مناسب برای مصرف می کند.

همراه با این فیلترها، دستگاه تصفیه آب RO به همراه کنترل کننده TDS می باشد که به حفظ تمام مواد معدنی طبیعی موجود در آب خالص کمک می کند. برخی از تصفیه کننده های آب اسمز معکوس RO با تکنولوژی صرفه جویی در آب همراه با فرآیند کنترل کامپیوتری کار می کنند. فن آوری سبب بازیافت 50 درصد آب مصرفی شود و کمک شایانی به کاهش هدر رفت آب خانگی می گردد.

سخن پایانی

ما امیدواریم توضیحات مربوط به روش گام به گام تصفیه آب اسمز معکوس را درک کرده باشید و توانسته باشیم به سلامت هم وطنان و مشتریان گروه بازرگانی آی ناین کمک کرده باشیم. گروه بازرگانی آی ناین این افتخار را دارد به عنوان نماینده فروش محصولات تصفیه آب خانگی و صنعتی تمامی محصولات خود را با کمترین قیمت و کیفیت بالا عرضه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *