هزینه تفکیک کنتور آب واحد ها – هزینه انشعاب کنتور آب

با توجه به این که برای تمامی واحد ها در یک آپارتمان تنها یک قبض آب صادر می شود، در نتیجه در بسیاری از موارد مشتریان خواهان تفکیک کنتور آب می باشد. چرا که شاید مصرف آب برخی از واحد ها بالا و برخی دیگر مصرف بسیار پایینی داشته باشد. در نتیجه برای رفع این مشکل نصب کنتور های آب مجزا در هر واحد چندین مزایا دارد. اولین مزیت آن صرفه جویی در میزان مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب می باشد. در ثانی هر واحد به صورت عادلانه و میزان مصرفی واحد خود را پرداخت می کند.

گروه بازرگانی آی ناین با سال ها تجربه در امر توزیع و فروش کنتور آب، این مقاله را در جهت رفع این قبیل مشکلات برای شما عزیزان فراهم کرده است.

توضیح مختصر در رابطه با کنتور آب

کنتور های آب که در آپارتمان ها نصب می شود دو مدل می باشد:

  • کنتور های آب اصلی یا انشعابی (مولتی جت)
  • کنتور های آب فرعی (آپارتمانی)

کنتور های آب اصلی معمولا در جلوی درب آپارتمان قبل از لوله کشی داخل ساختمان نصب می شود و معمولا به نام های دیگر کنتور آب مولتی جت و یا کنتور آب انشعابی شناخته می شود. این کنتور ها جهت قرائت مامور اداره آب نصب می شوند و در واقع قبضی که برای آپارتمان صادر می شود بر اساس شماره این کنتور آب می باشد.

کنتور های آب فرعی و یا آپارتمانی در واقع برای تفکیک میزان مصرف هر واحد نصب می شود. این کنتور ها در ورودی انشعاباتی که به داخل واحد ها فرستاده می شود نصب می شود. و تنها میزان مصرفی آن واحد را اندازه گیری می کند. این کنتور ها معمولا دقت کمتری نسبت به کنتور های مولتی جت دارد ولی از دقت کافی خانگی برخوردار است. هم چنین از قیمت پایین تری نیز برخوردارند.

در نتیجه عمده تفاوت این دو مدل کنتور آب را می توان به مکانیسم عملکرد آن ها نسبت داد. شما به راحتی می توانید در گروه بازرگانی آی ناین این دو مدل را ملاحظه کنید و بنا به مورد استفاده ای که دارید کنتور مورد نظر را انتخاب نمایید.

هزینه تفکیک کنتور آب واحد ها 

بیشترین سوالی که در این مورد از ما پرسیده می شود، هزینه تفکیک و جداسازی کنتور آب آپارتمان می باشد. در واقع می توان گفت که هزینه شما در این مورد شامل هزینه کنتور آب و هزینه نصب آن توسط نیروی انسانی می باشد. هزینه نصب نیز به این صورت است که اگر نیاز به لوله کشی و درست کردن جای کنتور آب نباشد. هزینه کمتر است. شما به راحتی می توانید پس از خرید کنتور آب با واحد خدمات پس از فروش ما تماس گرفته. و از هزینه نصب کنتور آب در واحد ها اطلاع پیدا کنید. در حال حاضر گروه بازرگانی آی ناین نصب انواع کنتور ها در شهر تهران را دارد اما در آینده نزدیک در سایر شهرها نیز خواهد داشت.

آیا برای تفکیک کنتور آی واحد ها نیاز به مجوز اداره آی است؟

جهت نصب کنتور های آب اصلی و یا انشعابی، بله باید با اداره آب هماهنگ شود و سپس به نصب و یا تعویض آن اقدام نمایید. چرا که قبضی که برای شما صادر می شود با توجه به شماره ای است. که در بدنه کنتور آب حک شده است. لذا نیازه است تا ماور اداره آب هماهنگ شود تا این شماره در قبض شما تفییر پیدا کند.

اما برای نصب کنتور های فرعی نیازی به اجازه اداره آب نیست. چراکه فقط میزان مصرفی آب واحد ها برای ساکنین اهمیت دارد و اداره آب با آن کاری ندارد. در نتیجه شما به راحتی با دانستن سایز لوله آب داخل ساختمان می توانید اقدام به خرید و نصب این کتتور ها در واحدتان کنید.

معایب تفکیک کنتور آب داخل آپارتمان

کنتور های آپارتمانی برای خانه هایی که  موتور خانه مرکزی دارند و آب گرم توسط موتورخانه می باشد، می توان گفت که کارایی ندارد. چراکه آب گرم دائما در حال گردش در یک مسیر رفت و برگشتی می باشد. این کنتور های دقت پایین تری نسبت به کنتور آب مولتی جت دارند و با حذف شیر یکطرفه در آن ها باعث می شود که مسیر برگشتی آب دقت کنتور  را مختل کند. اما این کنتور ها برای خانه هایی که سیستم آب گرم جدا به صورت پکیج دارند. برای هر واحد دارند مناسب می باشد.

کنتور های آبی که از چندین دهه قبل تا به الان توزیع ساخته و توزیع می شود. همگی از نوع مکانیکی می باشد. مکانیزم کنتور های مکانیکی و دقت این کنتور ها به این صورت است که زمانی قطعات داخل کنتور با آب تماس نداشته باشد. خوانش آن ها دچار خطا می گردد. هم چنین این کنتور ها قابلیت هوشمتد سازی و ارسال اطلاعات مصرفی آن را به مدیر ساختمان ندارند. و باید برای دستگاه جانبی دیگری برای این کار استفاده کرد. که در نتیجه هزینه جانبی دیگری علاوه بر هزینه خود کنتور و هزینه نصب می باشد.

هم چنین یکی دیگر از مشکلات اساسی این کنتور ها محاسبه میزان مصرفی هر واحد به صورت دستی و از نزدیک توسط مدیر ساختمان باید صورت گیرد. که در این صورت امکان اشتباه سهوی و یا عمدی امکان دارد.

پیشنهاد گروه آی ناین

برای رفع چنین مشکلاتی پیشنهاد گروه بازرگانی آی ناین سیستم های هوشمند جدید کنتور آب می باشد. در این سیستم با نصب یک برنامه در گوشی مدیز ساختمان، اطلاعات میزان مصرف هر واحد به صورت جداگانه برای مدیر ساختمان ارسال می شود. و دیگر نیازی به محاسبه دستی هر دوره و ان هم از نزیدیک توسط مدیر ساختمان نیست.

اندازه گیری جریان آب عبوری آب در این روش به صورت آلتراسونیک انجام می شود. که دقت بالایی داشته و هم چنین افت فشار بسیار پایینی دارد. علاوه بر مدیر ساختمان، ساکنین هم می توانند. این برنامه را روی گوشی ها خود نصب کنند که با توجه به سطح دسترسی برنامه تنها مصرف خود را مشاهده نمایند.

اگرچه هزینه اولیه ای که باید برای این کنتور پرداخت کنید. چرا که به علت مکانیزم بسیار هوشمندی که به کار رفته، قیمت این مدل کنتور دو یا سه برابر مدل ها مکانیکی می باشد. اما در عوض دقت بسیار بالا و هم چنین سهولت در خوانش هر دوره واحد ها عواملی است. که این کنتور را برای این منظور فوق العاده ساخته است.

انواع کنتور های آب اصلی و فرعی در بزرگترین فروشگاه اینترنتی صنعتی عرضه می گردد. هم چنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و میزان هزینه تفکیک کنتور آب واحد ها می توانید با واحد فروش و خدمات پس از فروش ما در تماس باشید.

متشکریم که همراه گروه آی ناین هستید،

خوشحال و ممنون میشویم نظر خود را راجع به هزینه تفکیک کنتور آب ، در قسمت نظرات برایمان ارسال کنید.

56 دیدگاه در “هزینه تفکیک کنتور آب واحد ها – هزینه انشعاب کنتور آب

  1. علی کوشکی گفت:

    سلام. ما میخواستیم کنتور مجزا داشته باشیم. لوله کشی هارا سازنده از قبل انجام داده. برای جداسازی باید چه کاری انجام دهیم؟ البته بعضی از واحد ها از قبل کنتور داشته اند اما به نظر میرسد برای بعضی را دزدیده اند!
    با سلام و احترام، اگر صرفا برای اطلاع ساکنین و میزان مصرفی واحد کنتور میخواهید باید از سری کنتور های آپارتمانی با توجه به سایز لوله ای که قرار است کنتور بر روی آن نصب شود، کنتور مورد نظر را انتخاب نمایید.

    1. مهدی گفت:

      سلام. من توی یه آپارتمان 4 طبقه تکواحدی هستم.
      الان میخوام کنتورم رو عوض کنم. طبقه چهارم هم هستم.واحد 43 متری. آبگرمکن داخل واحد دارم. میخواستم بدونم امکانش هست کنتور مجزا داشته باشم. هزینه اش حدودا چقدر میشه
      کنتور اصلی زیر پله تو پارکینگه. فلکه هر واحد هم تو ضلع جنوبی ساختمان که در واقع نورگیر هم هست
      یعنی امکان لوله کشی از زیر پله تا فلکه خیلی راحته
      با سلام و عرض ادب
      محل نصب کنتور آب فرعی پیش از ورودی واحد است و از آنجایی که آب گرم شما نیز از آب سرد ورودی تامین می شود لذا می توانید تمامی مصرف آب واحد خود را در طول هر دوره اندازه گیری کنید.
      البته تا زمانی که در همه واحد ها کنتور فرعی نصب نشود، اینکه بتوانید سایر ساکنین را از حجم مصرفی خود و اینکه شما باید چه مقدار بپردازید متقاعد کنید، اندکی مشکل است اما در صورتی که این امر امکان پذیر است و می توانید بر مبنای مصرف کل ساختمان از آب شهری و درصدی که مصرف شما بوده است به همراه مصرف آب مشاء مانند آبیاری باغچه، شستشوی حیاط و… مبلغ را بپردازید، می توانید این محصول را خریداری کنید. پیشنهاد می شود مقاله نحوه تفکیک هزینه آب توسط کنتور آب فرعی مطالعه شود.
      ضمناً قیمت ها در سایت بروز بوده و می توانید خرید خود را هر زمان که تمایل داشتید به شکل اینترنتی یا تلفنی ثبت نمایید. لینک محصولات
      با آرزوی توفیق

    2. محمد رضا گفت:

      باسلام من در آپارتمان چهار طبقه تکواحدی زندگی میکنم که این آپارتمان یک کنتور آب دارد و هر سری برای پرداخت هزینه به تعداد نفرات هر خانواده حساب میکنیم میخواستم بدونم میتونم کنتور سوا نصب کنم تا اچحاف در حق من ودیگران نشود ضمنا لوله کشی جداگانه ندارد وباید از کنتور لوله کشی شود در منزل از پکیج شوفاژ استفاده میکنم ممنون میشم راهنمایی کنید هزینه آن را نیز برآورد کنید لطفا

      1. پشتیبانی گفت:

        سلام بر شما . در صورتیکه شما بخواهید برای هر کنتور به صورت مجزا قبض صادر شود لازم است با سازمان آب هماهنگی های لازم را بفرمایید . اما در صورتیکه تنها بخواهید میزان مصرف هر خانواده را بدانید و تقسیم را بر اساس مصرف هر خانواده خودتان حساب کنید نیاز به هماهنگی با سازمان آب نیست و با نصب کنتورهای جداگانه می توانید نسبت به تقسیم منصفانه آب مشترک اقدام کنید.

    3. علی گفت:

      سلام آیا میشود پمپ آب برای ده واحدکه کنتور های جداگانه ای دارند نصب کرد(کنتوراصلی)

      1. پشتیبانی گفت:

        با سلام از نظر اصول فنی این کار با استفاده از یک کلکتور جهت تقسیم جریان سیال بعد از پمپ ممکن است. شما می توانید کنتورها را بر روی شاخه های فرعی نصب کنید. البته توجه داشته باشید پیش از هر اقدامی تاییدیه سازمان آب و فاضلاب را در این زمینه داشته باشید.

    4. محمدعلی فتحی گفت:

      این همه سئوال در مورد هزینه شده اما دریغ از جوتب درستی که مشترک بداند توانای دارد هرینه کند چرا از حقیقت گریزان هستن؟ بخاطر اینکه قیمت دل بخواهی هست و در زمان نصب هرچه تیغ سان ببرد از مشترک بگیرند بنده هرچه گشتم از قیمت درست حسابی خبری نبود که نبود

      1. پشتیبانی گفت:

        با سلام ، با توجه به شرایط متغییر هر ساختمان که با ساختمان های دیگر متفاوت می باشد نمی توان هزینه ثابتی برای همه آنها اعلام کرد. بخشی از هزینه مربوط به اداره آب منطقه محل سکونت می باشد که می بایست از همان اداره استعلام گردد. هزینه های نصب بعد از بازدید از محل و با توجه به میزان کاری که انجام می شود تعیین می گردد.

  2. محسن گفت:

    سلام.وقت بخیر
    بنده ساکن یک واحدزیرزمین ازیک منزل سه طبقه هستم که اب ان توسط یک کنتورسه واحدی ساپرت می شود.
    لذامی خواهم برای زیرزمین یک کنتورمولتی جت نضب شودکه قبض اب،کلاجدابرام بیاد.
    لطفاراهنمایی کنیدبه کجامراجعه کنم؟
    ایاامکان چنین کاری هست؟
    هزینه حدوداچقدرمی شه؟
    ممنون.

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام بر شما . در صورتیکه شما بخواهید برای هر کنتور به صورت مجزا قبض صادر شود لازم است با سازمان آب هماهنگی های لازم را بفرمایید . اما در صورتیکه تنها بخواهید میزان مصرف هر خانواده را بدانید و تقسیم را بر اساس مصرف هر خانواده خودتان حساب کنید نیاز به هماهنگی با سازمان آب نیست و با نصب کنتورهای جداگانه می توانید نسبت به تقسیم منصفانه آب مشترک اقدام کنید.

  3. منصوری گفت:

    ما نیاز داریم کنتور اب جداگانه داشته باشیم نه کنتور فرعی لذا همه امکانات (کنتور اصلی و فرعی ) داریم حدود یکسال است درخواست تفکیک دادم در سامانه ولی اداره اب هیچگونه اقدامی نکرده است .چرا اداره اب همان اول کنتور اب واحد ها را تفکیک نمی کند چرا مردم را باهم درگیر می کنید ؟

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام بر شما . بخشی از این مشکل مربوط به سازندگان مسکن هست که می بایست هنگام ساخت به این موضوع دقت کنند. البته ساختمانهای نوساز سعی در تفکیک کنتورهای گاز و آب نموده اند. انشالله که مشکل شما هم حل خواهد شد.

    2. سمانه مقصودی گفت:

      سلام درساختمان آب همه یه کنتوره 6واحدمیخوام من کنتور جداداشته باشم قبض جدابرام بیاد چکار کنم یعنی یه قبض مال خودم باشه مبلغ مصرف خودمو بدم همسایه ما میادنگاه میکنه پشت بام چقدر رخت شستیم راضی نیستیم پیش خودش حساب کرده ما دستمال زیاد داریم زیاد باید پول آب بدیم درحالی که دونفر اضافه تر پول میدادیم کرم داشتن کنتور جدا سازمان آب به کسی داده تاحالا یانه?

      1. پشتیبانی گفت:

        با سلام.
        برای تفکیک کنتور ، همه واحدها باید اقدام کنند و نمی توان فقط یکی از واحدها را جدا کرد. برای این منظور باید به آب منطقه ای محل خودتان مراجعه بفرمایید

    3. مجید گفت:

      با سلام خونه من سه طبقه اس الان هر طبقه یه خانواده ساکنه تو قبض تک واحدی میزنه پول آب هم خیلی زیاد میاد رفتم اداره واحد بندی کنم گفتن ۹میلیون هزینه اش این هزینه قانونیه ؟ ممنون میشم جواب بدین

      1. پشتیبانی گفت:

        با سلام . معمولا هزینه های مربوطه به تفکیک کنتور و انشعاب دارای تعرفه های سالیانه هستند که ادارات آب منطقه ای باید از آن تبعیت کنند. بخشی از هزینه ها مربوط به تجهیزات و بخش دیگر حق انشعاب می باشد.

  4. مسیحا گفت:

    سلام ما در یک مجتمع ۲۰ واحدی ساکنیم که آب مشترک هست واسه واحدی کردن اقدام کردیم .کنتور جدا قرار نیس بدن. چقدر میشه هزینه این کار؟

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام بر شما، کنتورهای فرعی تنها با هماهنگی اداره آب منطقه امکان قرائت و صدور قبض جداگانه خواهند داشت. لذا در صورتیکه شما بخواهید میزان مصرف آب قرائت شده را بین همسایه ها به طور دقیق تقسیم کنید می توایند از کنتورهای فرعی موجود در سایت استفاده بفرمایید. قیمت کنتور ها و تنوع آنها در سایت موجود هست . در صورتیکه اطلاعات فروش و تنوع محصولات در سایت نتوانست به شما کمک کند می توانید با بخش فروش شرکت تماس بگیرید.

  5. حسین گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    ما یک ساختمان ۲ طبقه و یک منهای ۶۰ هستیم جمعا ۳ واحد که درخواست انشعاب کنتور آب دادیم و انجام شد می خواستم بدونم قوانین مربوط به هزینه تغییرات و لوله کشی ها چطوریه؟!
    با تشکر

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام ؛ هزینه تغییرات به عهده مالکین هریک از طبقات می باشد که به صورت مساوی بین آنها تقسیم می شود.

  6. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید. اپارتمانی که من خریدم فاقد پروانه ساخت می باشد. چون چند طبقه خلاف ساخته شده است می خام کنتور آب جداگانه نصب کنم که کلا قبض اب برام جدا صادر بشه به چه صورت باید این کار انجام شود. در حال حاضر یک کنتور اب هست که بصورت واحدی پول اب پرداخت می شود. لطفا راهنمایی کنید که ایا با نداشتن پایان کار و پروانه ساخت می تونم کنتور اب مجزا بگیرم. کنتور اب و برق جدا دارم

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام بر شما. یکی از مدارک ضروری هنگام تفکیک کنتور آب پروانه ساخت می باشد، بنابراین تا زمانی که پروانه ساخت نداشته باشید امکان این کار وجود ندارد. شما می توانید برای هریک از واحد ها یک کنتور فرعی نصب نموده و بعد از دریافت قبض دوره، میزان مصرف هر واحد را به صورت دقیق محاسبه نمایید.

  7. Sahar گفت:

    سلام، خسته نباشید، اگر یک نفر در یک ساختمان هشت واحدی بخواهدکنتر آب خودرا جدا کند، آیا بااقدام به سازمان آب میتواند این کار را انجام دهد یا باید همه ساکنین با این کار موافق باشند و کنتر آب همه به صورت تفکیکی شود و امکان جدا کردن کنتر یک واحد وجود ندارد؟

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام. شما می توانید برای سنجیدن میزان مصرف آب واحد خود از یک کنتور فرعی در ابتدای جریان لوله آب سرد در واحد خود استفاده کنید. البته در صورتی که سیستم گرمایش ساختمان مرکزی و به صورت موتورخانه ای باشد، این سنجش پیچیده شده و نصب یک کنتور جوابگوی آن نخواهد بود. برای صدور قبض، نیاز به موافقت همه اهالی ساختمان می باشد.

  8. امیر گفت:

    باسلام…
    چطور میتوانیم انشعاب آب یک ساختمان ۲طبقه را بدون خرید انشعاب دیگری ۲واحده بکنیم؟

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام شما می توانید از یک کلکتور جهت تقسیم جریان و از یک کنتور فرعی در هر یک از شاخه ها استفاده کنید.

  9. رامین گفت:

    با سلام
    ما کارگر جنوبی هستیم و ساختمان ۴ طبقه ۲واحدی که حدودا ۲۰ سال ساخته.مدتی هست که فشار اب بسیار کم شده،همسایگان تصمیم گرفتند که پمپ نصب کنیم ایا تاثیری بر فشار اب خواهد داشت؟واینکه بعلت عمر ساختمان بعد از نصب پمپ مشکلی برای لوله کشی داخلی ساختمتن پیش نخواهد امد؟
    در ضمن با تفکیک کنتور اب فشار اب هرواحد فرقی میکند یا خیر؟
    تشکر

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام برشما، در صورت نصب صحیح و اتصالات و انتخاب پمپ مناسب توسط کارشناسان توانمند، ایجاد تاسیسات پمپاژ در ساختمان شما راه حل مناسبی می باشد، ضمن اینکه احتمال وقوع نشتی در لوله کشی واحد ها کاهش میابد اما تفکیک کنتور به دلیل کاهش فشار آب خط شهری تاثیری در فشار آب واحد ها نخواهد داشت.

    2. یوسفی گفت:

      سلام و خسته نباشید. ساختمان ما ۳ طبقه و ۳ خانواده زندگی میکنند. یک کنتور داریم و کنتور دو واحدی است. هزینه اب زیاد میاد و بررسی کردیم ترکیدگی لوله نداریم. خواستم بدونم اگه با همین کنتور که داریم بخوایم ۳ واحدی کنیم چقدر زمان و هزینه دارد؟ ساختمان شخصیه و ساکن واحد ها خوده اعضای خانواده هستن. ولی سه خانوار جداگانه در طبقات زندگی میکنند. با تشکر

      1. پشتیبانی گفت:

        با سلام – با توجه به نوع ارتباط ساکنین به نظر نیازی به تفکیک کنتور با قابلیت صدور قبض جداگانه ندارید . شما می توانید از کنتور های فرعی برای هر واحد استفاده کرده و بر اساس قبض صادر شده تک تک کنتورها را قرائت و مصرف هر یک از واحد ها را مشخص نمایید. در صورتیکه سوالی در خصوص نحوه ی نصب تجهیزات مذکور داشتید با بخش فنی شرکت تماس حاصل بفرمایید

  10. علی گفت:

    سلام و عرض ادب
    ما در یک ساختمان شش طبقه تک واحدی زندگی می کنیم.که یک کنتور اصلی فقط دارد و سیستم گرمایشی هم موتورخانه است.سوال من این است که آیا از کنتورهای التراسونیک برای حل مسئله می توانیم استفاده کنیم؟و اگر پاسخ مثبت است حدود هزینه این کار چقدر است؟بسیار سپاسگزارم.

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام برشما،کنتورهای فرعی را نیاز است برای هر لوله آب (سرد-گرم)نصب نمایید به جهت اینکه شما سیستم موتور خانه دارید این کنتور ها پاسخگوی مسئله شما هستند و به جهت اینکه در شرکت فعلا موجود نیست اطلاعی از قیمت آن نداریم.

  11. محسن گفت:

    باسلام وعرض ادب ما یک ساختمان ۶واحدی هستیم که کنتور مشترک داریم وعلاوه براون پمپ آب هم زیر واحدما گذاشتن .میخواستم بدونم واسه جداکردن کنتور آب باید همسایه ها هم راضی باشن؟ واینکه صدای پمپ خیلی خیلی زیاده ومارو اذیت میکنه ،آیاگذاشتن پمپ بدون رضایت ما درسته وما میتونیم برای اینکه با همسایه ها درگیر نشیم قانونی اقدام کنیم که پمپ رو بردارن؟ ممنون از پاسخ شما

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام برشما ،باتوجه به اینکه ما پاسخگو سوالات فنی هستیم برای پاسخگویی بهتر به سوالات شما با کارشناسان حقوقی سازمان مربوطه مطرح بفرمایید.

  12. میرزایی گفت:

    با سلام در ساختمان بیست واحدی هستیم که همه واحدها آب بصورت جداگانه دارند و طبقات بالا همه برای خودشون پکپ گذاشته اند متاسفانه طبقات پایین الان گفتند باید همه یک پمپ بگذاریم و می خواستم بدونم چطوری می شه اسن کارون کنتور آب ها جدا آیا می شود که هر کس انذازه مصرفی که می کنه قبض بیاد ازتون خواهش می کنم حواب بدیذ

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام ، با توجه به اینکه ورودی آب همه واحدها جدا هست امکان جداسازی سیستم پمپاژ و قرائت کنتور وجود دارد . برای اینکه قبض آب به صورت جداگانه صادر شود نیاز به در خواست همه اعضا و ارائه درخواست به اداره آب منطقه است. برای مشاوره رایگان در خصوص نحوه لوله کشی و سیستم پمپاژ می توانید با بخش فنی و مهندسی شرکت تماس بگیرید .

  13. حسین گفت:

    سلام وقت بخیر خونه ما سه طبقه است سه واحدی کنتور ها تفکیک شده است ما میخواهیم یک پمپ برای هر سه واحد نصب کنیم کنتور ها تفکیک باقی بمانند آیا شدنی است؟

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام . بله امکان پذیر است . شما می توانید بعد از کنتور اصلی یک مخزن قرار داده و پمپ را به مخزن متصل کنید . سپس یک کلکتور با سایز لوله اصلی بعد از پمپ نصب شده و و انشعابات کنتورهای فرعی به آن متصل شود

  14. قربانی گفت:

    سلام، ساختمان مسکونی ۳طبقه با یک واحد زیرزمین که مسکونی است دارای فشار آب بسیار کم که واحد ۴ در ساعاتی از شبانه‌روز با قطع کامل آب مواجه است. واحد زیرزمین بعلت داشتن فشار آب مناسب مخالف گذاشتن پمپ و مخزن است و اقدام به تصرف زیرپله کرده که عملا محال مناسبی برای قرارگیری پمپ است. سوال بنده از شما این است که واحد یک و چهار شدیدا موافق برای نصب پمپ و مخزن آب هستند، به نظر شما بهترین مکان برای نصب آنها کجاست؟ لازم بذکر است که راهروها فضای کافی ندارند و هر واحدی حدود ۴۴ متر است.
    باید برای واحدهای مذکور لوله‌کشی جدا نصب گردد؟ هزینه چقدر خواهد بود؟

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام – قبل از اینکه به نصب پمپ اقدام بفرمایید . لازم است شرایط لوله کشی ساختمان بررسی شود . در صورتیکه عمر ساختمان بیشتر از بیست سال می باشد احتمال گرفتگی و زنگ زدگی داخل لوله ها بسیار زیاد است. در صورتی که مشکل کمبود آب از این مورد نباشد . شما می توانید از سیستم مخزن و پمپ در بام استفاده بفرمایید. در صورت نیاز و پرسشهای بیشتر می توانید از مشاوره رایگان تلفنی با بخش فنی شرکت استفاده بفرمایید

  15. سعید گفت:

    با سلام.مادریک ساختمان سه طبقه تک واحدی زندگی میکنیم اما کنتور آب مشترکه آیا میشه کنتور آب جدا کنیم(تفکیک) اگه شدنیه چه مدارک وشرایطی میخواد؟ باتشکر

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام – بله شما می توانید با در درست داشتن مدارک شناسایی و مستندات تملک ساختمان به آب منطقه ای محل مراجعه و اقدام بفرمایید.

  16. سعید گفت:

    سلام. آیا فرمول محاسبه سازمان آب برای تعیین هزینه آب که برای مثلا یک ساختمان هشت واحدی میاد با هزینه آبی که برای یک واحد میاد متفاوته؟

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام. برای اداره آب مقدار مصرف یک واحد در نظر گرفته می شود و تعداد خانوار در هزینه لحاظ نمی شود . اما ساکنین ساختمان می توانند بر اساس تعداد خانوار به صورت داخلی هزینه ها را تقسیم کنند

  17. سهراب گفت:

    بنده تو یک ساختمان ۲۴ واحدی شش طبقه ساکن هستم اب ساختمان مشترک هست من متونم یک کنتور جداگانه برای خودم بگیرم البته کنتور فرعی همسایه‌ها راه نمیان کنتور برای خودم داشته باشم مجتمع ماهان ۱ تبریز

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام . چنانچه شما بخواهید کنتور را طوری جدا کنید که قبض مستقل برایتان صادر شود می بایست با هماهنگی دیگر اعضای ساختمان به اداره آب منطقه خود مراجعه و درخواست خود را مطرح نمایید. اما با توجه به شرایطی که فرمودید ، کنتور فرعی می تواند مصرف واحد شما را مشخص کند . با کسر این مقدار از قبض ماهیانه هزینه واحد شما بدست خواهد آمد. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که برداشت اطلاعات کنتور فرعی شما می بایست با برداشت اطلاعات کنتور اصلی که توسط مامور آب ثبت می شود در یک زمان انجام شود

  18. علوی گفت:

    سلام من دو سوال دارم :
    1- با توجه به ابطال مصوبه هدفمندی یارانه ها در مورد لزوم اخذ رضایت سایر مالکان توسط دیوان عدالت اداری آیا اکنون حکم دیوان عدالت اداری در سازمان آب اجرا میشود و نیاز به رضایت سایر مالکان نیست؟
    2- ما در بوستان شش عظیمیه کرج یک کنتور برای 16 واحد داریم که عجیبه اون موقع چرا همچین کاری از سازمان آب سر زده که الان گرفتار باشیم و از طبقه چهار (که ساخت مجتمع بدون کنتور توسط سازنده و پایان کار شهرداری هم نکته عجیبیه که همه سند قانونی هم دارند)مدتیه دائم به حیاط تردد داریم که آب ببریم برای مصرف و شستشوی ظروف … حالا از چه طریقی باید اقدام کنیم که کنتور و انشعاب مجزا بگیریم؟

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام – برای هرگونه انشعاب و تفکیک قبض علاوه بر رضایت سایر مالکین تایید کارشناس اعزامی شرکت های آب منطقه ای نیز ضروری می باشد.
      برای انشعاب کنتور ها بعد از هماهنگی با سایر ساکنین به ادراه آب منطقه ای مراجعه و درخواست خود را مطرح نمایید. البته مواردی که فرمودید به نظر می رسد تخلفاتی در انشعاب صورت گرفته باشد که بعد از درخواست انشعاب مشخص خواهد شد.

  19. حسینی گفت:

    سلام ..ما ۴ ماهی هست که مستاجر این خونه شدیم که قبض آب واقعن زیاد میاد البته دو واحد هستیم.خودم کنتور تست کردم خرابه.میخواستم بپرسم هزینه کارشناسی و تست خرابی کنتور چقدر هست؟مبلغ مشخصی داره؟یا فرق میکنه؟

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام،
      برای تعمیر کنتور می توانید با شرکت تولید کننده تماس حاصل فرموده و با هماهنگی اداره آب منطقه ای نسبت به این مورد اقدام بفرمایید.

  20. مریم گفت:

    سلام
    مایه ساختمان سه واحدی هستیم کنتور آب تک واحدی هستش پول آب زیاد میاد امسال رفتم اداره آب اقدام کردم برای انشعابی کردنش گفتن 29میلیون میشه هزینه اش آیا ازنظر شما معقوله ؟ وشرایط اقساطیشم گفتن یک مقدار اول ومابقی دوماهه باچک باید تسویه بشه آیا واقعا همچین هزینه ای باید پرداخت بشه؟

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام – هزینه ها از طرف شرکت های آب منطقه ای تعیین و اعلام می گردد. و این مبلغ در مناطق مختلف ممکن است متغییر باشد . برای اطیمنان از میزان هزینه به سازمان آب مراجعه نمایید

  21. سعید گفت:

    سلام کنتور 2واحدی با تک واحدی چه فرقی میکنه

    1. پشتیبانی گفت:

      با سلام . کنتورها یا به صورت مشترک و یا برای هر واحد به طور جداگانه استفاده می شود و تفاوت عملکردی باهم ندارند

  22. پیمان گفت:

    با سلام کنتور فرعی آپارتمانی نیم اسب آب با تمامی لوازم را تهیه کردم برای نصب آن چقدر می گیری؟ لطفا کف قیمتی را بگو من در مسکن مهر پرند هستم

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام.
      این مجموعه خدمات نصب انجام نمی دهد. لطفا با تاسیساتی محل خود هماهنگ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *