راستی آزمایی هنگام خرید اینترنتی به چه صورت است؟

راستی آزمایی هنگام خرید اینترنتی به چه صورت است؟ اگر برای شما نیز اعتماد کردن جهت خرید اینترنتی یا تلفنی سخت است باید این را به شما بگوییم که تنها نیستید. بسیاری از افراد هنگام خرید اینترنتی به خصوص برای بار اول شک و تردید داشته و این سوال برایشان پیش می آید که اگر پول را پرداخت کنم، چه ضمانتی وجود دارد که شرکت طرف قرار داد جنس را برای من ارسال کند؟ شاید این سایت، یک سایت کلاه برداری دیگر باشد که قصد فریب دیگران و دزدیدن پول آنها را داشته باشد.

نگرانی شما کاملا” طبیعی است. هر فردی از اینکه پولش با کلاه برداری دزدیده شود بیزار است !

اما این امر نباید شما را نسبت به هر خرید اینترنتی به شک بیاندازد به طوری که در نهایت ترجیح دهید خرید خود را از فروشنده ای فیزیکی انجام دهید که یا قیمت بسیار بالاتری برای محصول اعلام می کند و یا هزینه وقت و رفت و آمدی که برای آن صرف می کنید عملا قیمت تمام شده را برای شما بالا ببرد.

اما من چرا و چگونه می توانم به آی ناین اعتماد کنم؟

در زیر برخی دلایل کاملا” عملی که می توانید جهت راستی آزمایی هر فروشگاه اینترنتی به کار ببندید را برای شما نام می بریم.

فروشگاه اینترنتی آی ناین دارای نماد اعتماد الکترونیکی است :

تمامی کسب و کار هایی که تقاضای اتصال مستقیم به درگاه رسمی بانک های عضو شبکه ملی شتاب را داشته باشند، باید دارای این نماد باشند. در پروسه دریافت این نماد فرد حقیقی یا شرکت حقوقی پس از اهراز هویت، باید یک شماره تلفن و یک آدرس فیزیکی از شرکت به سامانه معرفی کند. شماره تلفن به شکل تلفنی راستی آزمایی شده و آدرس محل نیز از طریق پست راستی آزمایی می شود. لذا هم فرد حقیقی ( یا شرکت حقوقی ) هم شماره تماس و هم آدرس شرکت در سامانه ثبت شده است. همچنین متقاضیان دریافت نماد اعتماد قرار دادی را امضا می کنند که به واسطه آن مسئولیت های متعددی از جمله تعهد ارسال به موقع کالا و تعهد مرجوعی کالا از جمله آنهاست.

نماد اعتماد الکترونیک

نکته 1 : جهت راستی آزمایی نماد اعتماد هر فروشگاه اینترنتی به این موضوع دقت کنید که پس از کلیک بر روی نماد سایت باید به صفحه ای که با آدرس ” https://trustseal.enamad.ir “شروع می شود انتقال یابید. هر آدرسی هرچند شبیه به این آدرس تقلبی بوده و امکان کلاه برداری زیاد خواهد بود. نماد اعتماد فروشگاه های اینترنتی معمولا” در پایین صفحه به شکل زیر قابل مشاهده است:

نکته 2 : به سابقه فعالیت شرکت نگاه کنید. این سابقه نشان دهنده قدمت فعالیت فروشگاه اینترنتی است. مسلما” اگر فروشگاه اقدام به کلاه برداری کرده باشد، این نماد مدت ها پیش به سبب شکایات مردم بسته شده و اجازه فعالیت داده نمی شد.

نکته 3 : به تعداد شکایات ثبت شده دقت کنید. اگر این شکایات زیاد بوده و یا پاسخ داده نشده باشد نشان دهنده عدم تعهد فروشگاه اینترنتی است.

نکته 4 : مغایرت از دستور العمل نیز جنبه دیگری از نظارت سازمان بر این فروشگاه اینترنتی است.

دقت کنید، هیچ فروشگاه اینترنتی روی محتوای نمایش داده شده بالا کنترلی نداشته و تمامی آن از جانب سازمان نماد اعتماد الکترونیکی به شکل مکانیزه نمایش داده می شود. به تصویر زیر دقت کنید :

سایت هایی که اقدام به کلاه برداری از مشتریان می کنند توسط پلیس سایبری حذف یا مسدود می شوند.

دقت کنید که وقتی برای شما کلاه برداری رخ می دهد باید این موضوع را به اطلاع پلیس فتا برسانید. پس از ثبت شکایت علاوه بر پیگیری این امر توسط پلیس جهت بازگشت مبلغ مورد نظر در مدت کوتاهی سایت مسدود شده و دیگر در دسترس نخواهد بود. سایت هایی می توانند این کلاه برداری را ادامه دهند که دائما” آدرس خود را تغییر می دهند. برای مثال سایتی با آدرس www.example.com اقدام به کلاه برداری کرده و مسدود می شود، حال برای ادامه فعالیت از یک دامنه جدید مانند www.example1.com استفاده می کند. مجموعه آی ناین سال هاست با همین نام و دامنه فعالیت می کند و شما اگر 10 سال دیگر نیز به دنبال این مجموعه بگردید، خواهید دید که آدرس www.i-9.ir شما را به ما خواهد رساند.

فروشگاه اینترنتی آی ناین از نظر موتور جست و جوی گوگل سایتی مورد اعتماد است :

اکثر موتور های جست و جو مانند گوگل همواره در بسیاری از محصولات آی ناین را جزء نتایج نخست نشان می دهند. این امر نشان دهنده بازگشت مشتری و اعتماد آنهاست که باعث شده موتور جست و جو سایت آی ناین را سایتی امن و مورد اعتماد مشتریان در نظر بگیرد. اکثر سایت هایی که اقدام به کلاه برداری از مشتریان می کنند خیلی زود از نتایج گوگل حذف می شوند. این موضوع را در نظر داشته باشید که به دست آوردن اعتماد موتور های جست و جو فرآیندی چند ساله است که به راحتی و ارزان به دست نمی آید، لذا از دست دادن چنین امتیازی به مراتب گران تر از مبلغی که شما برای خرید محصول هزینه می کنید خواهد بود.

خرید حضوری امکان پذیر است !

در نهایت باید گفت در خصوص تمام محصولات عرضه شده توسط آی ناین می توانید به دفتر شرکت واقع در جردن تشریف آورده و یا فرد مورد اعتماد خود، ساکن تهران را مامور این امر کنید و به شکل حضوری خرید خود را انجام دهید.

تلفن : ‌45537-021
آدرس :‌ نلسون ماندلا، بالاتر از ظفر، بن بست بابک مرکزی، ساختمان کیان، طبقه اول

متشکریم که همراه گروه آی ناین هستید،

خوشحال و ممنون میشویم نظر خود را راجع به راستی آزمایی هنگام خرید اینترنتی به چه صورت است؟ ، در قسمت نظرات برایمان ارسال کنید.