نقد و بررسی 8 عدد از پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا در ایران + خرید

پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا کدام است؟

در این مقاله به بررسی برخی از پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا در بازار ایران پرداخته ایم. ملاک این لیست مقدار فروش ادعایی محصولات بر اساس موجودی حال حاضر آن در بازار ایران است؛ لذا از قرار دادن محصولاتی که در حال حاضر در بازار ایران موجود نیست، پرهیز کرده ایم. همچنین داده های آماری بررسی شده مربوط به فروش کل سال 1400 و 1401 تا این لحظه می باشد.

اما نکته ای که در بنر نیز شاید توجه شما را به خود جلب کرده باشد یک معادله نامتعارف است! ما ادعا کرده ایم که الزاماً پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا، بهترین آن و یا مناسب ترین آن نیست. ابتدا به بررسی لیست پرفروش ترین ها می پردازیم و سپس اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، برای شما توضیح خواهیم داد بر چه اساس این ادعای جنجالی را نموده ایم!

شاید علاقه داشته باشید: بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران کدام است؟

مهم ترین مشخصه ای که در خصوص هریک از دستگاه های فوق بیان کرده ایم متراژ پاسخگویی دستگاه است که اکثر مصرف کنندگان نیز به دنبال آن هستند. ملاک متراژ توصیه شده ما شاخص CADR دستگاه است و همه دستگاه ها را با یک ترازو بررسی کرده ایم؛ لذا فارغ از مقدار توصیه شده توسط تولید کننده یا عرضه کننده (که ممکن است مسایل بازاریابی در آن دخیل باشد) شما مطمئن خواهید بود که کدام یک از دستگاه ها قوی تر از سایرین هستند.

یک سال گارانتی ناین

تصفیه کننده هوا رپس

دستگاه تصفیه هوا رپس مدل RAP-410

یک دستگاه تصفیه هوای عالی برای متراژ تا 140 متر مربع (برای 80 متر در نیم ساعت) با سه مرحله فیلتر قدرتمند، لامپ یو وی و یون ساز (تازه و مفرح ساز هوا)؛ طراحی شده توسط کمپانی رپس گلوبال انگلیس دارای اپلیکیشن اختصاصی که به تلفن همراه شما متصل شده و میتوان در هر جایی حتی بیرون از خانه آن را کنترل نمود.

خرید این محصول

پخش عمده ویژه همکار

تماس بگیرید

18,900,000 تومان

لیست 8 عدد از پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا رپس

1) دستگاه تصفیه هوا رپس مدل RAP-410

هوشمند و ایده آل برای متراژ های بزرگ

دستگاه تصفیه هوای رپس مدل RAP-410 اگرچه محصول سال 2020 بوده و در ابتدای سال 1401 تازه روانه بازار ایران شده است، اما در مدتی کوتاه علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است. این محصول که تحت لیسانس رپس گلوبال انگلیس عرضه شده است رقیب سرسخت محصولات شیائومی است. از نظر کارایی این محصول همه امکانات مورد نیاز یک دستگاه تصفیه هوای عالی را داراست. از جمله این امکانات می توان به سنسور نشان دهنده وضعیت هوا، ارتباط از طریق وای فای، ریموت کنترل یا صفحه نمایش لمسی، ضد عفونی به وسیله یو وی سی، یون ساز و سه مرحله فیلتر اشاره کرد و همچنین اپلیکیشن دستگاه نیز در ایران قابل استفاده است. مواردی همچون پاسخگویی خدمات پس از فروش، در دسترس بودن و مناسب بودن قیمت فیلتر های دستگاه و همچنین امکان ارائه قطعات یدکی جانبی مانند برد، موتور، صفحه نمایش و لامپ یو وی از مواردی است که باعث شده علیرغم بالا بودن قیمت دستگاه، مشتریان به منظور اطمینان از کیفیت محصول خریداری شده اقبال نسبتاً خوبی به آن داشته باشند. این محصول برای متراژ های 100 تا 140 متر مربع توصیه می شود.

2) دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل MI 3C

یک دستگاه تصفیه هوای عالی برای فضای متوسط

این دستگاه تصفیه هوا دارای سه مرحله فیلتر با کیفیت بسیار خوب است. آنچه این تصفیه هوا را متمایز می کند ساختار 360 درجه آن است به گونه ای که هم مکش هوا و هم خروج هوا از آن در تمامی جهات به شکل یکنواخت انجام می گیرد. از نکات مهم قابل ذکر این دستگاه در دسترس بودن فیلتر های آن، خدمات پس از فروش نمایندگی، گارانتی، قابلیت اتصال از طریق وای فای و اپلیکیشن اختصاصی، سنسور تشخیص آلودگی و قیمت مناسب آن است. شاخص CADR این دستگاه 320 است که علیرغم ادعای فروشنده که آن را برای فضای 100 متری مناسب می داند باید گفت چنین محاسبه ای غلط است. این دستگاه تصفیه هوا با توجه به شاخص CADR ذکر شده و توان مصرفی 29 وات که بیانگر مصرف برق فن آن است حداکثر برای فضا های 50 تا 60 متر مربع مناسب است. این دستگاه مجهز به سنسور بو نیز می باشد که البته با توجه به نظر خریداران، عملکرد متوسطی در تشخیص بو داشته اما در تمیز کردن محیط، عملکرد قابل تحسین دارد.

3) دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Mi Air Purifier 3H

یک دستگاه تصفیه هوای عالی برای فضای کوچک

این دستگاه تصفیه هوا نیز اکثر مزایای دستگاه ذکر شده فوق را دارد با این تفاوت که متراژ پاسخگویی آن تقریباً نصف مدل قبلی است. شاخص CADR این دستگاه 162 بوده که آن را برای حداکثر 20 تا 30 مربع مناسب می سازد. این یعنی دستگاه بهتر است تنها در اتاق خواب شما قرار گیرد. دستگاه دارای فیلتر های سه لایه شامل پیش فیلتر، فیلتر HEPA و فیلتر کربن فعال است که در حذف بو موثر است،همچنین مجهز به اپلیکیشن اختصاصی کنترل گر و صفحه نمایش لمسی بوده در مجموع کارکرد قابل قبولی دارد. قیمت دستگاه به شدت اختصاصی بوده اما قدرت آن برای شهر های بسیار آلوده مانند شهر های جنوب کشور و تهران خیلی توصیه نمی شود چراکه متراژ پاسخگویی آن بسیار ناچیز و مدت زمان بسیار زیادی طول می کشد تا فضاهای متوسط را تصفیه کند. به طور کلی اگر نیازمند تهیه یک دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خواب خود، دارای اپلیکیشن کنترل دستگاه و عملکرد خوب هستید، این دستگاه انتخاب ایده آلی است اما از آن انتظار تمیز کردن کل فضای خانه را نداشته باشید!

4) دستگاه تصفیه هوا آلماپرایم مدل AP-361

یک دستگاه تصفیه هوای عالی برای فضای کوچک

اگر به دنبال یک دستگاه تصفیه هوای ایرانی خوب هستید، برند آلماپرایم محصولات متنوع و با کیفیت خوب در بازار ایران عرضه می کند. البته بسیاری از قطعات مورد استفاده در این دستگاه مونتاژ بوده و به عنوان مثال سنسور تشخیص وضعیت آلودگی هوای آن ژاپنی است. دستگاه مدل AP-361 دارای شاخص CADR 180 بوده که آن را برای فضای حدودا 30 تا 40 متر مربع مناسب ساخته است. 6 مرحله فیلتراسیون دستگاه شامل یو وی و یونیزاسیون در زمینه روش های پاکسازی هوا آن را تقریباً کامل ساخته است، همچنین سنسور تشخیص وضعیت آلودگی هوا که میزان آلودگی موجود در هوا را به شما نشان داده و عملکرد تصفیه هوا را بر اساس آن کنترل می کند. همانند همه دستگاه های تصفیه هوای خوب، این دستگاه نیز مجهز به حالت خواب است که با کاهش دور فن و صدا و خاموش کردن نمایشگر باعث می شود مزاحمتی برای خواب شما پیش نیاید.

5) دستگاه تصفیه هوا بلوایر مدل CLASSIC 680I

یک دستگاه تصفیه هوای عالی برای فضای بزرگ یا تجاری

این دستگاه تصفیه هوا یک دستگاه عالی برای محیط های بزرگ سرپوشیده مانند باشگاه ها و یا محیط های پر تردد مانند آرایشگاه ها یا مغازه هاست. در قدرت تمیز کنندگی این دستگاه تصفیه هوا تقریباً هیچ شکلی نیست. این دستگاه با شاخص CADR 1090 یا CFM 650 هوای بسیار زیادی را در هر ساعت تصفیه می کند و به همین جهت برای متراژ های بزرگ خانه ها و به خصوص باشگاه های ورزشی که تردد در آن زیاد بوده و بوی عرق پخش می شود، انتخاب بسیار مناسبی است حداکثر متراژ توصیه شده ما برای این دستگاه حدوداً 200 متر مربع است. این دستگاه البته برای ضد عفونی کنندگی هوا کاربردی ندارد چراکه قابلیت های یون ساز و یو وی ندارد اما به دلیل فیلتر کربن فعال و فیلتر تخصصی ضد بو، دقیقاً مناسب مکان های با تردد بالا مانند باشگاه یا رستوران است. دستگاه مجهز به اپلیکیشن و وای فای است که به وسیله آن می توان دستگاه را از طریق گوشی هوشمند کنترل کرد. علیرغم توان بالای فن 100 واتی، صدای دستگاه نسبتاً کم و حداکثر 62 دسی بل است. به طور کلی این دستگاه برای محیط های عمومی بیشتر از منازل توصیه می شود.

6) دستگاه تصفیه هوا جی پلاس مدل GAP-J670I

یک دستگاه تصفیه هوای عالی برای خانه های متوسط تا بزرگ

دستگاه تصفیه هوای جی پلاس مدل GAP-J670I یک دستگاه تصفیه هوای قدرتمند برای منازل مسکونی تا 70 متر مربع است ( هرچند در توضیحات دستگاه متراژ 50 متر توصیه شده است اما با توجه به شاخص CADR دستگاه از نظر این مجموعه 70 متر نیز مناسب است ) نکته بارز این دستگاه تصفیه هوا دارا بودن بخور سرد است. بخور سرد در فصول خشک سال مانند زمستان باعث کاهش مشکلات تنفسی و گلو درد شده و علاوه بر خاصیت تمیز کنندگی هوای دستگاه، تنفس راحت تر را نیز برای شما به ارمغان می آورد. دستگاه مجهز به سنسور تشخیص آلودگی هوا و عملکرد اتوماتیک است. البته این دستگاه تنها مجهز به فیلتر های سه گانه است که آن را برای ضد عفونی کنندگی محیط مناسب نمی سازد اما عملکرد قدرتمند این دستگاه را به هیچ عنوان تحت الشعاع قرار نمی دهد. شاید اگر امکانات رفاهی دیگر مانند اپلیکیشن وای فای که واقعا جهت کنترل دستگاه ضروری بوده و قابلیت ضد عفونی کنندگی هم داشت یک دستگاه ایده آل برای خانه های 70 متری می شد اما در مجموع این دتسگاه یکی از توصیه های ما نیز می باشد.

7) دستگاه تصفیه هوا هانیول مدل Air Touch A5

یک دستگاه تصفیه هوای عالی برای فضای کوچک

امروزه کمتر کسی وجود دارد که در حوزه صنعت و تاسیسات فعالیت کرده باشد و با برند محبوب هانیول آشنا نباشد. این کمپانی چند ملیتی محصولاتی عرضه می کند که از نظر کیفیت حرف اول را می زنند. دستگاه تصفیه هوای هانیول نیز از این قاعده مستثنی نیست. کیفیت دستگاه تصفیه هوای هانیول به قدری بالاست که تقریباً جای هیچ گونه انتقادی باقی نمی گذارد و شاید تنها ایرادی که بتوان به آن وارد ساخت دسترسی سخت به فیلتر های دستگاه و قیمت نسبتاً بالای آن است. دستگاه مدل Air Touch A5 دارای شاخص CADR 250 بوده که آن را برای فضای تا 40 متر مربع مناسب می سازد این یعنی بهترین جای قرار گیری دستگاه اتاق خواب است. دستگاه فوق دارای حالت خواب بوده که در آن تقریباً هیچ صدایی از دستگاه خارج نمی شود و به طور کلی صدای دستگاه نیز پایین است. همچنین سنسور تشخیص آلودگی هوای قوی دستگاه بهترین همراه عملکرد اتوماتیک دستگاه است.

8) دستگاه تصفیه هوا ایستکول مدل TM-TW350uv

یک دستگاه تصفیه هوای عالی برای فضای متوسط

دستگاه تصفیه هوای ایستکول یک محصول خوب برای محیط های با فضای حداکثر 60 متر مربع است. شاخص CADR این دستگاه 350 بوده و علاوه بر سه مرحله فیلتر مرسوم، دارای لامپ یو وی نیز می باشد. دستگاه مجهز به سنسور تشخیص آلودگی هوا است که به شما سطح آلودگی هوا را نشان می دهد؛ همچنین سنسور فیلتر ها نیز در صورت کثیف بودن فیلتر به شما هشدار تعویض فیلتر می دهد. البته برخی از مشتریان از کیفیت محصول ابراز نارضایتی نموده اند، منتهی دستگاه دارای گارانتی بوده و در صورت خرابی به شکل رایگان از شرکت تامین کننده تعمیر یا تعویض می شود. کنترل پنل دستگاه به شکل لمسی و عملکرد آن تقریباً صدای کمی را داراست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.