راه حل روشن نشدن پکیج یا آبگرمکن هنگام باز کردن شیر آب – شاید تاکنون برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام باز کردن شیر آب گرم متوجه شوید که آبگرمکن یا پکیج روشن نشده است و آب سرد باقی بماند. اما علت آن چیست؟

دلیل روشن نشدن پکیج یا آبگرمکن :

یکی از دلایل روشن نشدن پکیج یا آبگرمکن، فشار کم آب است ( البته دلایل دیگری نیز می تواند داشته باشد که شامل خرابی آبگرمکن و پکیج، قطع بودن گاز و… است اما در این مقاله فرض را بر این میگیریم که پکیج سالم است و تمامی شرایط برای کار کردن صحیح آن مهیا است ). علت این امر فشار کم آب درون لوله فرودی به پکیج است. اگر آب فشار کافی نداشته باشد، پکیج روشن نمی شود.

دلیل خاموش شدن پکیج هنگام باز کردن آب سرد :

خیلی عجیب است هنگامی که آب سرد را باز می کنیم، پکیج خاموش شده و آب گرم نیز قطع می شود نه؟ اما پشت این رویداد یک دلیل منطقی وجود دارد؛ با باز کردن آب سرد، فشار آب درون لوله کاهش می یابد. دقت کنید که آب ورودی پکیج نیز همان آب سرد است، لذا فشار آب ورودی درون پکیج نیز کاهش می یابد. هنگامی که فشار آب ورودی به پکیج کم باشد، پکیج نمی تواند تشخیص روشن شدن داده، لذا عملاً آب، گرم نمی شود. راهکار این مشکل استفاده از پمپ آبگرمکنی یا پکیجی قبل از آن است تا فشار آب ورودی افزایش یابد.

علایم این مشکل چیست؟

  • پکیج همواره خاموش نیست بلکه زمان های اوج مصرف آب و هنگامی که فشار آب درون لوله ها کم است این اتفاق می افتد.
  • هنگامی که مصرف آب در منزل بالا رفته و چند نفر به شکل همزمان در حال استفاده هستند.
  • هنگام باز کردن آب سرد و گرم با هم پکیج خاموش می شود اما زمانی که آب گرم به تنهایی باز است ایرادی ندارد.

راه حال روشن نشدن پکیج و آبگرمکن به دلیل فشار آب کم :

پمپ آبگرمکنی یا پمپ های آب کوچک محصولی است که یکی از کاربرد های آن رفع همین مشکل است. این پمپ ها با نصب قبل از آبگرمکن یا پکیج فشار آب کافی جهت روشن شدن بدون نقص این دستگاه ها را مهیا می کنند. لازم به ذکر است این پمپ ها را می توان در لوله ورودی آپارتمان نیز نصب کرده و فشار کل واحد را بوسیله آن افزایش داد اما باید در نظر داشت این پمپ ها قدرت مکش نداشته و به همین جهت در صورتی که آب به طبقه شما نمی رسد، نمی تواند جایگزین پمپ های آب خانگی گردد.

این پمپ ها خود دارای سوئیچ قطع و وصل اتوماتیک پمپ بوده و تنها زمانی که آب در حال مصرف است، پمپ را روشن می کنند. علاوه برا این می توان به شکل دستی نیز آن را روشن نمود.

پمپ های آبگرمکنی

دارای شیر یکطرفه سرخود بوده که مانع از برگشت آب و قطع و وصل شدن های مکرر پمپ می شود.

نکته دیگر در خصوص پمپ های آبگرمکنی صدای بسیار کم آن است به گونه ای که هنگام کارکرد عملاً متوجه صدای آن نمی شوید. این پمپ ها راه حلی ایده آل جهت افزایش فشار آب داخل واحد و همچنین رفع مشکل روشن نشدن آبگرمکن و پکیج بوده و با صدای کمی که دارند، عملاً هیچگونه مزاحمتی برای ساکنین ایجاد نمی کنند.

متشکریم که همراه گروه آی ناین هستید،

خوشحال و ممنون میشویم نظر خود را راجع به روشن نشدن دستگاه پکیج پمپ آب ، در قسمت نظرات برایمان ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *