20 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی در ایران آپدیت سال 1402

بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی


اگر به دنبال خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی برای منزل، محل کار یا آپارتمان خود می گردید، جای درستی آمده اید! این موضوع طبیعی است که تمایل دارید به شکل کاملاً ساده و راحت با ویژگی های بهترین انواع دستگاه تصفیه هوا ( یا دستگاه هواساز خانگی ) آشنا شده و سپس از میان صد ها محصول حاضر در بازار ایران، آنهایی را که ویژگی های متناسب نیاز شما را دارند، انتخاب کنید. در این مقاله ما به شما ویژگی های یک دستگاه تصفیه ی هوای عالی را معرفی کرده و سپس بر اساس آن محصولات دارای امتیاز مناسب را معرفی می کنیم. به شما قول می دهیم در پایان این مقاله، پاسخ دستگاه تصفیه هوا چی بخرم؟ را خواهید یافت!

بهترین روش تصفیه هوا کدام است
 هوا

در این لیست 20 مدل دستگاه تصفیه هوای پرفروش به شما معرفی شده است که به مراتب در بازار ایران فروش بیشتری نسبت به سایرین داشته و از نظر مشخصات کلی نیز در رتبه بالایی قرار دارند. لذا فارغ از اینکه شما کدام یک از این دستگاه ها را بخرید، این اطمینان را به شما می دهیم که از یک سرمایه گذاری بلند مدت جهت تهیه هوای سالم بهره مند خواهید شد.

بهترین مارک دستگاه تصفیه هوا برای منزل در ایران در سال 1402 :

خرید دستگاه تصفیه هوا نیازمند بررسی نوع نیاز شماست اما به طور کلی می توان در خصوص بهترین برند های تصفیه کننده هوا در ایران به برند هایی همچون: رپس (repsGlobal)، کارچر (Karcher)، هانیول (Honeywell)، شیائومی، جی پلاس، سامسونگ، های تک، فیلیپس، لایفا ایر و امریک ایر اشاره کرد.

دستگاه تصفیه هوا خانگی

تصفیه کننده هوای خانگی دستگاهی است که به منظور حذف ذرات آلوده کننده هوا مانند گرد و غبار، دود سیگار و سایر آلاینده های شهری طراحی شده است. بوسیله این دستگاه مواد مضر برای ریه از هوا حذف شده که باعث تنفس راحت تر و خواب بهتر در شب می شود. دستگاه های تصفیه کننده هوای متنوعی در بازار وجود دارد که هریک توانایی ها و بودجه مخصوص به خود را دارند؛ حتی برخی از آنها توانایی حذف ویروس از محیط را نیز دارند. اگر تمایل به خرید دستگاه تصفیه هوا برای منزل خود دارید توصیه اکید می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین دستگاه تصفیه هوا در سال 1400 کدام بود؟


20 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی از دید ما :

در این صفحه 20 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی به همراه مزایا و معایب هریک توسط آی ناین معرفی شده است. امیدواریم با مطالعه این مقاله در وقت و هزینه شما خواننده گرامی جهت خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا مناسب منزلتان صرفه جویی شود.

8 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی

1_دستگاه تصفیه هوا هوشمند رپس انگلیس مدل RAP-410 :

در پاسخ به سوال دستگاه تصفیه هوا چه بخریم، نخستین انتخاب ما بی شک دستگاه تصفیه هوای رپس مدل RAP-410 است. این محصول تمامی روش های ضد عفونی کنندگی و تصفیه هوای معمول در میان سایر دستگاه ها را داراست و از نظر متراژ پاسخگویی نیز برای خانه های 100 تا 140 متر مربع ( 80 متر در نیم ساعت ) مناسب است ( برای متراژ های بالاتر این دستگاه توصیه نمی شود، یا لازم است دو عدد از آن خریده و یا دستگاه قوی تری تهیه کنید )؛ از طرف دیگر برای متراژ های کوچک تر فرآیند تصفیه هوا با سرعت بسیار بیشتری صورت می گیرد. این دستگاه تصفیه هوا دارای لیسانس رپس گلوبال انگلیس بوده و از نظر کیفیت به مراتب از بسیاری از محصولات تولید شده توسط کشور های متفرقه بالاتر است.

مشاهده و خرید محصول

نکته مهم دیگر این محصول خدمات پس از فروش خوب آن در ایران است به گونه ای که هر زمان که نیاز باشد می توانید اقدام به تعویض قطعات مصرفی آن مانند لامپ یو وی و فیلتر ها نمایید. به طور کلی این دستگاه تصفیه هوا را برای افرادی که می خواهند به شکل مطمئن محیط خانه یا دفتر کار خود را در زمانی اندک تماماً تصفیه نمایند، توصیه می کنیم؛ ضمناً با استفاده از اپلیکیشن دستگاه و اتصال آن به وای فای می توانید پیش از حضور در خانه، از راه دور دستگاه را روشن نموده تا بلافاصله پس از ورود به منزل از هوای تمیز و عاری از آلودگی بهره مند شوید. امکانات و قابلیت های گسترده این دستگاه، آن را در دسته بندی دستگاه تصفیه هوای هوشمند قرار داده است.

مزایا :

  • دارای سه مرحله فیلتر تصفیه هوا شامل فیلتر ذرات جامد، فیلتر کربن فعال، فیلتر هپا
  • دارای لامپ UV با طول موج 253 نانومتر
  • دارای خاصیت یون ساز ( قابلیت خاموش و روشن شدن دارد )
  • چهار دور فن به همراه حالت اتوماتیک
  • دارای ریموت کنترل و وای فای با اپلیکیشن اختصاصی برای موبایل
  • پنل نمایشگر تماماً لمسی
  • سنسور تشخیص وضعیت آلودگی هوا
  • صدای کم مجهز به حالت خواب
  • ارزش قیمت نسبت به کیفیت

گارانتی اختصاصی دستگاه تصفیه هوا رپس

از مهمترین مزایای دستگاه تصفیه هوای رپس که آن را نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازارهای داخلی ایران به محصولی ممتاز و ویژه تبدیل میکند، گارانتی و خدمات پس از فروش اختصاصی این دستگاه می باشد.از آنجا که تامین قطعات جانبی انواع دستگاه تصفیه هوا از جمله موتور دستگاه، فیلتر ها همواره چالش برانگیز بوده و عدم دسترسی کاربران به تامین کنندگان قطعات اصلی موجب نارضایتی بوده است، گروه صنعتی ناین با اولویت قرار دادن اصل حقوق و رضایت مشتری در خرید ، گارانتی کلیه قطعات و تامین خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه هوای رپس مدل RAP-410 را به صورت اختصاصی و انحصاری تضمین می نماید.

20 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی در ایران آپدیت سال 1402
20 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی در ایران آپدیت سال 1402
20 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی در ایران آپدیت سال 1402

معایب :

  • مورد خاصی مشاهده نشد

دستگاه تصفیه هوای کارچر AF100

2_دستگاه تصفیه هوا کارچر مدلAF100 :

اگر با محصولات برند آلمانی کارچر مانند بخارشوی یا کارواش خانگی آشنا هستید، مطمئناً از کیفیت این برند آلمانی آگاهی دارید. محصولات این برند خوشنام در تمامی دنیا به عنوان محصولی که در آن جزئیات و تطبیق پذیری با آسایش انسان شناخته شده است. دستگاه تصفیه هوای مدل AF100 نیز از این قاعده مستثناء نیست. این دستگاه تصفیه هوا با 5 مرحله فیلتراسیون قدرتمند، فن سه سرعته تقریباً بی صدا، صفحه نمایش لمسی، سنسور لیزری تشخیص آلودگی هوا و حجم هوای خروجی بالا برای منازل با متراژ نسبتاً بالا مناسب است. از نظر زیبایی ظاهری نیز می توان آن را در دسته محصولات مدرن و امروزی قرار داد. البته باید گفت این محصول آلمانی قیمت نسبتاً بالایی دارد و شاید لازم باشد پیش از خرید، آن را در نظر بگیرید.

مزایا :

  • دارای پنج مرحله فیلتراسیون قوی برای حذف گرد و غبار، بو و آلودگی های شیمیایی
  • متراژ پاسخگویی بالا (تا 200 متر)
  • صفحه نمایش لمسی
  • سنسور تشخیص آلودگی هوا
  • نمایشگر زمان باقی مانده طول عمر فیلتر
  • طراحی مدرن

معایب :

  • قیمت بالای دستگاه و فیلتر های آن
  • عدم استفاده از روش های دیگر تصفیه هوا مانند یو وی سی و یون منفی
9 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی
دستگاه تصفیه هوا لایفا ایر

3_ دستگاه تصفیه هوا لایفا ایر LA352 :

یکی از جالب ترین دستگاه تصفیه در پست 20 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی است، این محصول یکی از محصولات بسیار با کیفیت عرضه شده در بازار ایران دستگاه تصفیه هوا لایفا ایر مدل LA352 است. این محصول ساخت کشور فنلاند بوده و از نظر نوع طراحی و کیفیت ساخت و امکانات، همگی از سطح بالایی برخوردار است.
طراحی منحصر به فرد دورانی این دستگاه تصفیه هوا که به تازگی در دستگاه های تولید شده در سطح جهان مرسوم شده است دو مزیت بسیار مهم دارد: نخست آنکه اطراف دستگاه تصفیه هوا را خیلی بهتر پوشش می دهد و دوم آنکه باعث می شود هوا مدت زمان بیشتری را داخل کانال تصفیه هوا گذرانده و عملکرد تصفیه با کیفیت مطلوب تری اتفاق بیفتد.
مساحت تحت پوشش و توصیه شده این دستگاه تصفیه هوا 64 متر مربع است که آن را در کمتر از یک ساعت به طور کامل تصفیه می کند. در نظر داشته باشید که حجم هوای تصفیه شده توسط این دستگاه 330 متر مکعب در ساعت است. صدای این دستگاه بسیار کم و بسته به دور آن می تواند از 32 تا 66 دسی بل باشد. این محصول دارای مانیتور هوشمند همراه، قابلیت کنترل توسط اپلیکیشن تلفن همراه و پنل کنترل لمسی است.
بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منازل با متراژ متوسط را می توان این دستگاه نامید منتهی در نظر داشته باشید که قیمت آن نیز بالا بوده و باید هزینه زیادی متقبل شوید.

مزایا :

  • قایلیت اتصال به تلفن همراه
  • مانیتور وضعیت هوشمند
  • طراحی ایده آل جهت تصفیه هوا
  • سنسور تشخیص وضعیت هوا
  • فضای تحت پوشش مناسب ( 64 متر )
  • پنل کنترل لمسی

معایب :

  • قیمت بالای دستگاه و فیلتر های آن
  • متراژ پاسخگویی نسبتاً کم

 

مشاهده و خرید محصول

8 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی
دستگاه تصفیه هوا جی پلاس

4_ دستگاه تصفیه هوا جی پلاس مدل GAP-J670I

یکی از محصولات با کیفیت عرضه شده در داخل ایران محصولات جی پلاس، تولید شده توسط شرکت گلدیران است. محصولات این شرکت از کیفیت نسبتاً بالا در کنار قیمت مناسب برخوردارند. دستگاه تصفیه هوای جی پلاس مدل GAP-J670I محصولی نسبتاً کامل از نظر کارایی است چرا که در کنار قابلیت تصفیه هوا، دارای بخور سرد نیز می باشد. این موضوع آن را برای استفاده در اتاق خواب ایده آل ساخته است. البته در کنار دو قابلیت ذکر شده باید عنوان کرد که دستگاه دارای سنسور تشخیص نور بوده و به محض خاموش شدن چراغ اتاق، نور دستگاه را کم کرده و دور فن را کاهش می دهد تا خواب آسوده تری داشته باشید. دستگاه دارای سنسور تشخیص آلودگی هواست که متناسب با مقدار آن دور فن را کم و زیاد می کند. به طور دستگاه تصفیه هوای جی پلاس از نظر ما بهترین انتخاب برای قرار گیری در اتاق خواب و برای افراد دارای ریه های حساس یا مبتلا به آلرژی های فصلی بوده و به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی و یا قرار گیری در محیط های شلوغ توصیه نمی شود. این محصول با حجم هوای خروجی 400 متر مکعب در ساعت برای متراژ های تا 100 متر مربع توصیه می شود.

مزایا :

  • دارای سنسور تشخیص آلودگی هوا
  • عملکرد بسیار لذت بخش تشخیص خواب
  • دارای بخور سرد
  • سنسور تعویض فیلتر و بی آبی
  • قیمت مناسب

معایب :

  • عدم استفاده از سایر روش های تصفیه هوا مانند یون ساز و یو وی سی ( ضد عفونی کننده )

 

مشاهده و خرید محصول

8 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی
دستگاه تصفیه هوا هانیول

5_ دستگاه تصفیه هوا هانیول Airtouch :

یکی از پرفروش ترین محصولات تصفیه هوا در ایران و جهان محصولات هانیول است. از نظر کیفیت این محصولات کیفیت بالایی داشته منتهی از نظر قیمت نمی توان بهترین قیمت موجود در بازار دانست چرا که قیمت نسبتا” بالایی دارند.
این محصول دارای حسگر تشخیص آلودگی و روشنایی خودکار محصول بوده همچنین در حالت شب ( آسایش ) تمامی نور های مزاحم جهت خواب آسوده در شب حذف می گردد.
صدای بسیار کم و مصرف برق پایین ( حداکثر 52 وات ) از نقاط قوت این دستگاه تصفیه هوا است. این دستگاه جهت تصفیه هوای اتاق تا 42 متر مربع توصیه می شود هرچند جهت متراژهای بزرگتر تا حتی 100 متر مربع ( در صورتی که رفت و آمد زیاد نباشد ) نیز می توان از آن استفاده کرد.

نکته مهم در خصوص محصولات هانیول، تهیه تصفیه هوای اصل با لایسنس هانیول آمریکا است. برند هانیول یک برند جهانی بسیار مطرح و شناخته شده است که متاسفانه در بازار محصولات تقلبی آن نیز به فروش می رسد.

مزایا :

  • دارای سه مرحله فیلتر قدرتمند
  • حالت اتوماتیک دستگاه به همراه سنسور تشخیص آلودگی هوا

معایب :

  • عدم استفاده از سایر روش های تصفیه هوا مانند یون ساز و یو وی سی ( ضد عفونی کننده )
  • قیمت و کمیاب بودن فیلتر های این دستگاه جهت تعویض سالانه ( در ایران )

 

مشاهده و خرید محصول

8 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی
دستگاه تصفیه هوا های تک

6_ دستگاه تصفیه هوا های تک مدل HI-AP800 :

یکی از برند های نسبتا پرفروش در ایران بوده و نسبت به قیمت کارایی بالایی دارد. اگرچه شاید بتوان ضعف اصلی آن را پاسخگویی جهت متراژ پایین دانست ( تنها برای اتاق خواب توصیه می شود ) اما جدای از آن از کیفیت و امکانات مناسبی برخوردار است. این دستگاه تصفیه هوا قابلیت تصفیه هوا تا 153 مترمکعب در ساعت را داراست و برای متراژ بیش از 30 متر توصیه نمی شود.
این دستگاه تمامی فیلتر های استاندارد تصفیه هوا را دارا بوده و در کنار امکاناتی از قبیل اشعه UV و قابلیت یونازیسیون ، تمامی قابلیت های یک دستگاه تصفیه هوای کامل را داراست. ابعاد دستگاه مناسب بوده و فضای بسیار کمی را اشغال می کند. اگر به دنبال دستگاه تصفیه هوا برای متراژ های پایین می گردید، یکی از بهترین انتخاب های شما این محصول است.

مزایا :

  • دارای سه مرحله فیلتر مجزا ( هپا ، پیش فیلتر و کربن فعال )
  • دارای قابلیت اشعه UV ( ماوراء بنفش )
  • دارای قابلیت یونیزاسیون
  • دارای تایمر

معایب :

  • متراژ پاسخگویی کم
  • عدم امکان قرار دادن تصفیه هوا به شکل اتوماتیک

 

مشاهده و خرید محصول

8 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی
دستگاه تصفیه هوا شیائومی

7_ تصفیه کننده هوا شیائومی مدل 4 pro

شیائومی یکی از برند های پیشتاز در صنعت و تکنولوژی بوده و شاید بتوان آن را یکی از خوشنام ترین برند های چینی دانست. فیلتر هپا دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و درصد بسیار زیادی از آلودگی ها و مواد آلرژی زا را جذب می کند. فیلتر کربن فعال قرار گرفته در آن حذف بوی بد سیگار و دود را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد. نقطه قوت این دستگاه تصفیه هوا متراژ بالای عملکرد آن است.
این دستگاه تا 500 مترمکعب در ساعت توانایی تصفیه هوا را دارد به شکل اسمی این دستگاه برای خانه های تا 80 متر مربع جوابگو است اما می توان به جرئت آن را برای خانه ها تا 160 متر مربع نیز پینشهاد داد. با توجه به توانایی این دستگاه ، طبیعتا” از قیمت نسبتا” بالایی برخوردار است، هرچند شما دستگاه تصفیه هوا با این قدرت و این قیمت شاید در بین سایر برند های اروپایی و آمریکایی پیدا نکنید. سنسور تشخیص آلودگی هوای قدرتمند و ارتباط از طریق اپلیکیشن وای فای از نقاط قوت و برجسته این دستگاه تصفیه هوا است.

شیائومی دارای مدل های مختلف تصفیه هوا است که مدل 4Pro را به دلیل متراژ مناسب در کنار قیمت و امکانات، می توان پر فروش ترین دستگاه تصفیه هوا در این برند بخصوص نامید.

مزایا :

  • دارای سه مرحله فیلتر مجزا ( هپا ، پیش فیلتر و کربن فعال )
  • فیلتر یون ساز و ضد عفونی کننده uvc
  • متراژ پاسخگویی بالا ( توانایی تصفیه هوا تا 500 مترمکعب در ساعت )
  • ارتباط از طریق اپلیکیشن وای فای
  • حسگر تشخیص آلودگی هوا و عملکرد خودکار دور فن
  • صدای کم

معایب :

  • ارتباط از طریق اپلیکیشن که گاها برای برخی، به خصوص سالمندان ناممکن است.
  • قیمت فیلتر بالا

 

مشاهده و خرید محصول

8 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی
دستگاه تصفیه هوا سامسونگ

8_ تصفیه کننده هوا سامسونگ مدل AC-G35 :

سامسونگ یک برند شناخته شده و با کیفیت مثال زدنی است. تقریبا” اکثر افراد حداقل یکی از محصولات این شرکت خوشنام کره ای را در منزل داشته و از آن استفاده می کنند و شاید بتوان گفت درصد زیادی از افراد از آن رضایت خاطر نیز دارند. دستگاه تصفیه هوا سامسونگ مدل AC-G35 محصولی با قیمت بالاست. در این شکی نیست، اما اگر به دنبال کیفیت کامل و محصولی هستید که تماما” مطابق سخت گیرانه ترین استاندارد های روز دنیا تهیه شده باشد، این دستگاه پاسخگوی نیاز شماست.
مصرف برق پایین، نمایشگر LCD نشان دهنده وضعیت هوا و صدای بسیار کم ( 45 دسی بل ) از مشخصه های بارز این دستگاه تصفیه هوا است. سیستم محافظ در برابر آلرژی و از بین برنده بو های نامطبوع از دیگر مشخصه های این دستگاه استثنایی است. هرچند در مشخصات این دستگاه متراژ پاسخگویی آن تا 34 مترمربع خورده است اما به جرئت می توان گفت این متراژ اسمی بوده و به راحتی می توان برای مساحت های کمی بالا تر نیز از آن استفاده کرد.

مزایا :

  • دارای سه مرحله فیلتر مجزا ( هپا ، پیش فیلتر و کربن فعال )
  • مصرف برق بسیار کم : 30 وات
  • صدای بسیار کم ( 45 دسی بل )
  • حسگر تشخیص آلودگی هوا

معایب :

  • قیمت بسیار بالای دستگاه و فیلتر های آن
  • تایمر ندارد

مشاهده و خرید محصول

8 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی
دستگاه تصفیه هوا شیائومی max

9_ تصفیه کننده هوا شیائومی مدل max :

این دستگاه تصفیه هوا بی شک قوی ترین دستگاه تصفیه هوا در این لیست می باشد، البته نه به دلیل امکانات جانبی دستگاه بلکه به دلیل قدرت تصفیه آن. این دستگاه می تواند مساحتی به اندازه 120 مترمکعب را تنها در 3 دقیقه تمیز و از هرگونه آلودگی پاک کند. این دستگاه البته از حجم زیادی برخوردار است که آن را برای استفاده در منازل مسکونی مناسب نساخته است.
بیشتر این دستگاه جهت استفاده در اماکن ورزشی مانند باشگاه ها توصیه می شود و همچنین فضا هایی که در آنها رفت آمد زیاد است. علیرغم قدرت پاک کنندگی که این دستگاه دارد و طبیعتا” فن قدرتمند همراه آن است، صدای نسبتا” کمی دارد. اگر به دنبال یک دستگاه تصفیه هوا برای متراژ های بالا هستید و حاضرید مقداری هزینه کنید، بهترین انتخاب شما همین محصول است.

مزایا :

  • متراژ بالا ( 1000 متر مکعب در ساعت )
  • دارای دو مرحله فیلتر مجزا
  • صدای کم ( 34 دسی بل )
  • دارای اپلیکیشن و اتصال از طریق وای فای

معایب :

  • ابعاد بزرگ ( نامناسب جهت استفاده در منزل )
  • فیلتر ها و راهکار های تصفیه کم.
  • قیمت بالا

مشاهده و خرید محصول

 

دستگاه تصفیه هوا آلما پرایم
دستگاه تصفیه هوا آلما پرایم

10_ دستگاه تصفیه هوا آلما پرایم مدل AP-361 :

برند آلما پرایم از جمله برندهای معتبر و معروف در زمینه طراحی و ساخت انواع دستگاه تصفیه هوا است. دستگاه تصفیه هوا آلما پرایم مدل AP-361 از محصولات ایده آل برای پاکسازی هوای اتاق و دفاتر کار به شمار می رود با وزن کم و وجود دستگیره حمل و نقل توانسته است جایگاه ویژه ای در میان کاربران باز کند. نقطه قوت این دستگاه تکنولوژی پیشرفته فیلتراسیون آن  شامل فیلتر هپا ، فیلتر کربن فعال ، فیلتر تیتانیوم ، فیلتر آلومینیوم است که در مجاورت لامپ UV و کاتالیست ها قادر به حذف انواع آلاینده ها، بوی بد، ویروس ها و باکتری ها و به طور کلی هرگونه ذرات معلق تا دقت 0.1 میکرون می باشد. این دستگاه قادر به تصفیه هوای محیط های بسته تا متراژ 64 مترمربع بوده و وجود قفل کودک و کنترل از راه دور ، آن را به دستگاهی ایمن و هوشمند در مدیریت عملکرد تبدیل نموده است.

مزایا : 

  • شش مرحله فیلتر مجزا
  • کاهش ذرات آز بست موجود در هوا
  • سنسور نمایش زمان تعویض فیلتر
  • کم صدا
  • قابلیت حمل آسان
  • سیستم یون ساز
  • حجم هوای خروجی 180 متر مکعب بر ساعت
  • دارای تایمر
  • دارای حسگر گرد و غبار
  • دارای نمایشگر وضعیت

معایب : 

  • متراژ پاسخگویی کم

 

مشاهده و خرید محصول

دستگاه تصفیه هوا ناسیونال اکوالاین
دستگاه تصفیه هوا ناسیونال اکوالاین

11_ دستگاه تصفیه هوا ناسیونال اکوالاین مدل 3900 : 

با سابقه ای درخشان در حوزه طراحی و ساخت انواع دستگاه فیلتراسیون و تصفیه هوا در دنیا، شرکت ناسیونال از بزرگترین تولید کنندگان عمده این صنعت در جهان به شمار می رود. دستگاه آکوالاین مدل 3900 ساخت کمپانی ناسیونال منطبق بر استانداردهای کیفی معتبر جهان ساخته شده و از عملکرد دقیق و عمر و دوام بالایی برخوردار می باشد. این دستگاه با 6 مرحله فیلتراسیون پیشرفته پیوسته هوای پیرامون را پاکسازی و با استفاده از مزیت بخارساز سرد بر کیفیت هوای محیط شما می افزاید. این دستگاه برای فضاهای با مساحت 75 مترمربع کاربرد مفید دارد و می توان عملکرد آن را به صورت خودکار و در سه حالت سرعت تنظیم کرد.

مزایا : 

  • فیلتراسیون شش گانه شامل فیلتر ضد آلرژی ، فیلتر ضد بو و گازهای سمی ، فیلتر هپا ، فیلتر کربن فعال و فیلتر کاتالیست سرد
  • مقابله با انواع میکرواورگانیسم های مضر و ضدعفونی فضا با لامپ UV
  • بخارساز سرد
  • عملکرد خودکار و تایمر خاموشی
  • سیستم یون ساز
  • سه حالت سرعت
  • سنسور گرد و غبار
  • سنسور بو و دود
  • دارای ریموت کنترل
  • حالت عملکرد و تنظیم نور شب

معایب :

  • ندارد

 

مشاهده و خرید محصول

 

دستگاه تصفیه هوا فیلیپس
دستگاه تصفیه هوا فیلیپس

12_ دستگاه تصفیه هوا فیلیپس مدل 2889 : 

دستگاه تصفیه هوا پرقدرت مدل 2889 از برند معتبر و شناخته شده فیلیپس با کیفیت و کارائی بالای خود محصولی است که در فهرست پرفروش ترین و انواع بهترین دستگاه تصفیه هوا موجود در بازار ایران به شمار می رود. این دستگاه با توانمندی و راندمان بالای خود به طور هوشمند هوای محیط را کنترل و تصفیه کرده و وضعیت خود را از طریق نمایشگر و اپلیکیشن موبایل اعلام می نماید. تکنولوژی PHILIPS ARENASENSE در حس کردن تغییرات کوچک ذرات ییرامون بسیار کارآمد عمل کرده و بنابر آن سرعت فن را بصورت خودکار تنظیم می کند. وجود صفحه نمایشگر عددی کیفیت هوا، پوشش فضا تا 79 مترمربع ، سه حالت عملکرد اتوماتیک و پنج حالت عملکرد دستی بر کارائی این دستگاه افزوده است.

مزایا :

  • فیلتراسیون فعال شامل پیش فیلتر، فیلتر هپا و فیلتر کربن فعال
  • سنسور تشخیص وضعیت هوا
  • حسگر گرد و غبار
  • سیستم یون ساز
  • سه حالت تصفیه خودکار
  • پنج حالت سرعت فن دستی
  • نمایشگر کیفیت هوا
  • هشدار هوای ناسالم
  • کم صدا
  • طراحی زیبا ، بدنه مقاوم

معایب : 

  • قیمت بالا

مشاهده و خرید محصول

دستگاه تصفیه هوا هیوندای واکورتک
دستگاه تصفیه هوا هیوندای واکورتک

13_ دستگاه تصفیه هوا هیوندای واکورتک مدل EOS-501D : 

از دیگر محصولات کاربردی برند موفق و معتبر جهانی هیوندای کره ، دستگاه تصفیه هوای واکورتک است که با طراحی زیبا وساده خود طرفداران فراوانی در بازار ایران به خود اختصاص داده است. این دستگاه قادر به بهینه سازی هوای محیط تا فضای 60 مترمربع در بازه زمانی 10 الی 12 دقیقه است که برای واحدهای کوچک و دفاتر کار توصیه می گردد. صدای کم و مصرف برق پایین از نقاط قوت این دستگاه به شمار می رود. بهره گیری از فیلتر پلاسما در این سیستم به منظور جذب ذرات معلق به وسیله الکتریسته ساکن عملکردی داشته و در کنار تکنولوژی فیلتراسیون قوی و با کیفیت در این دستگاه، هوای محیط را تا 97.99 % ، آن را به یکی از انواع بهترین دستگاه تصفیه هوا تبدیل کرده است.

مزایا: 

  • فیلترچهار مرحله ای شامل پیش فیلتر ، فیلتر پلاسما، فیلتر هپا و فیلتر کربن فعال
  • دارای سنسور تشخیص میزان آلودگی هوا
  • دارای نشانگر میزان آلودگی هوا
  • دارای نشانگر زمان تعویض فیلتر
  • عملکرد خودکار
  • سیستم یون ساز
  • دارای تایمر
  • کنترل از راه دور

معایب : 

  • عدم توانایی از بین بردن ویروس و باکتری موجود در هوا ( به دلیل دارا نبودن خاصیت ضد عفونی کنندگی )
  • قیمت بالا

 

14_ دستگاه تصفیه هوا هانیول مدل Airtouch X

هانیول یکی از تولید کنندگان مطرح جهانی است که محصولات اصل آن تحت لایسنس هانیول آمریکا تولید می شوند. البته لازم به ذکر است محصولات تقلبی تصفیه هوای این برند خوشنام با نام ها و مدل های گوناگون در بازار ایران یافت می شوند اما باید در نظر داشته باشید مدل های تصفیه هوای با کیفیت همگی از مدل های Airtouch هستند. در خصوص محصولات هانیول، اگر قیمت تمام شده برای شما ملاک نیست می تواند بهترین گزینه باشد. تصفیه هوا مدل Airtouch X محصولی دارای فیلتر های به شدت موثر و مجهز به لامپ یو وی است. سنسور هوشمند وضعیت هوا، وضعیت خواب و تایمر از ویژگی های مهم دیگر این دستگاه است. شاخص CADR این دستگاه 560 متر مکعب در ساعت است که آن را برای خانه های تا 140 متر مربع نیز مناسب ساخته است. این به معنی سرعت بسیار زیاد دستگاه در تصفیه هوای منزل شماست.

مزایا : 

  • قدرتمند و موثر
  • طراحی زیبا
  • لامپ یو وی جهت از بین بردن ویروس و باکتری
  • از بین برنده بوی بد محیط
  • متراژ پاسخگویی بالا

معایب :

  • قیمت بالای دستگاه و فیلتر های آن
  • عدم استفاده از سایر روش های تصفیه هوا مانند یون ساز و یو وی سی ( ضد عفونی کننده )

15_ دستگاه تصفیه هوا بلو ایر مدل Classic 480i : 

این دستگاه تصفیه هوا یکی از محصولات جالب تولید شده توسط کمپانی بلوایر است که یکی از بالاترین تکنولوژی های حال حاضر دنیا را داراست. فیلتر هپای دستگاه از نوع جدید هپا سایلنت بوده که تمامی ذرات هنگام عبور از آن باردار می شوند و سپس در مرحله بعدی توسط فیلتر الکترواستاتیک همانند یک آهنربا جذب می شوند. همین امر باعث می شود که تولید کننده ادعا کند حتی ذرات به کوچکی 0.005 میکرون مانند ویروس نیز در دام فیلتر های این دستگاه تصفیه هوا می افتند. البته این دستگاه تصفیه هوا از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است و فیلتر های گرانی نیز دارد لذا تنها در صورتی که بودجه کافی برای تهیه آن دارید، آن را در نظر بگیرید.

مزایا :

  • دارای سنسور تشخیص آلودگی هوا
  • کنترل از راه دور با وای فای
  • صدای کم
  • جذب ذرات تا 0.005 میکرون

معایب :

  • قیمت بالای دستگاه و فیلتر ها
  • ابعاد بزرگ

 

مشاهده و خرید محصول

دستگاه تصفیه هوا تری‌ام
دستگاه تصفیه هوا تری‌ام

16_ دستگاه تصفیه هوا تری‌ام مدل FAP03 : 

دستگاه تصفیه کننده هوا تری‌ام مدل FAP03 محصولی با طراحی مدرن و کیفیت بالاست که کاربرد آن برای فضاهای کوچک توصیه می شود. مصرف برق پایین و صدای بسیار کم خصوصا در حالت شب از مزایای این دستگاه به شمار می رود. فضای تحت پوشش این دستگاه معادل با 34 مترمربع و حجم هوای خروجی آن 405 مترمکعب برساعت می باشد که به همراه قابلیت بخور سرد آن را به دستگاهی ایده آل برای بهسازی هوای اتاق خواب، اتاق نشیمن، دفتر کار و … تبدیل کرده است. ابعاد این دستگاه کوچک بوده و فضای چندانی را اشغال نمی کند. نمایشگر تعویض فیلتر و وجود فن سه سرعته بر راحتی کار با آن افزوده است.

مزایا : 

  • فیلتراسیون چند مرحله ای با قابلیت میکروب زدائی از محیط
  • دارای حالت کم صدا
  • یک عدد فیلتر همراه
  • کم مصرف
  • ابعاد کوچک
  • بخار ساز سرد

معایب : 

  • ریموت کنترل ندارد
  • تایمر ندارد
  • متراژ پاسخگویی کم

 

مشاهده و خرید محصول

دستگاه تصفیه هوا سایا

دستگاه تصفیه هوا سایا

17_ دستگاه تصفیه هوا سایا مدل Blue Sky : 

از دیگر نمونه های موفق دستگاه تصفیه هوا ایرانی که توانسته است با قیمت مناسب ، کیفیت بالا و امکانات خود در بازار داخلی ایران جایگاهی ویژه به دست آورد دستگاه تصفیه هوا سایا مدل Blue Sky است. این دستگاه با 6 مرحله فیلتراسیون به همراه یونایزر و لامپ UV ظرفیت بالائی در پاکسازی و ضدعفونی هوای محیط دارد. از ویژگی های این دستگاه ، داشتن نشانگر تعویض فیلتر ، سنسور بو و گرد و غبار و همچنین قابلیت تنظیم اتوماتیک تصفیه هوا است. این محصول جهت تصفیه هوا تا مساحت 95 متر مربع را تحت پوشش قرار می دهد.

مزایا : 

  • فیلتراسیون قوی و باکیفیت
  • دارای ریموت کنترل
  • تایمر با قابلیت تنظیم زمان کارکرد
  • حالت عملکرد شب
  • صفحه لمسی
  • سیستم یون ساز
  • لامپ UV
  • قابلیت تنظیم سرعت فن
  • نشانگر تعویض فیلتر
  • سنسور بو و گرد و غبار

معایب : 

  • ندارد

 

مشاهده و خرید محصول

 

دستگاه تصفیه هوا اوزون
دستگاه تصفیه هوا اوزون

18_ دستگاه تصفیه هوا اوزون مدل OZ-901 :

دستگاه تصفیه هوا اوزون مدل OZ-901 محصول شرکت گازر هنگ کنگ ، دستگاهی کاملا هوشمند و پرقدرت است که با پوشش دهی حدود 64 متر مربع و امکانات جانبی مناسب در منزل، دفترکار، مطب ، کتابخانه و … کاربرد مفید دارد. علاوه بر سیستم فیلتراسیون قوی و موثر ، سیستم یون ساز در این دستگاه کارائی آن را برای ساختن فضای عاری از آلودگی و ذرات معلق برای کودکان ، سالمندان و بیماران تنفسی موثرتر می کند. از ویژگی های این محصول استفاده از موتور قدرتمند اینورتر جهت مصرف پایین ، استهلاک کمتر و کارایی بالای این محصول است. عملکرد تنظیم تایمر کاربرد آن را آسان تر کرده است به طوری که کاربر می تواند به راحتی دستگاه را تا 8 ساعت روی حالت تایمر قرار دهد و در تایم خاص مد نظر دستگاه به طور خودکار خاموش شود.

مزایا : 

  • فیلتراسیون قوی و با کیفیت
  • سیستم یون ساز
  • تنظیم خودکار
  • تایمر
  • نشانگر کیفیت هوای محیط
  • تنظیمات حالت شب
  • دارای قفل کودک
  • نمایشگر تعویض فیلتر
  • دارای ریموت کنترل

معایب : 

  • عدم توانایی از بین بردن ویروس و باکتری موجود در هوا

 

مشاهده و خرید محصول

دستگاه تصفیه کننده هوا نایس
دستگاه تصفیه کننده هوا نایس

19_ دستگاه تصفیه کننده هوا نایس مدل CHA-G500A :

یکی از انواع بهترین دستگاه تصفیه هوا که علاوه بر طراحی بسیار زیبا از قدرت بالا و امکانات جانبی خوبی بهره مند است و در فهرست پرفروش ترین دستگاه ها در بازار ایران قرار دارد این دستگاه تصفیه هوا ساخت کمپانی نایس کره جنوبی است . از ویژگیهای این محصول فیلتر چند مرحله ای شامل فیلتر آنتی آلرژی و فیلتر بوزدا که وظیفه این فیلتر جذب کردن گاز های سمی و بوهای ناشی از مصرف سیگار و بوهای حیوانات خانگی می باشد. پوشش هوادهی این دستگاه برای فضای معادل با 64 مترمربع مناسب است و با تنظیم عملکرد شب گزینه ای مناسب برای استفاده در اتاق خواب و اتاق نشیمن در زمان خواب به شمار می رود. مجهز بودن به سیستم تایمر زمان روشن و خاموش دستگاه راحتی کاربر را در تنظیم زمان پاکسازی هوا در محیط به همراه دارد. وجود سیستم یونایزر در تولید هوای بانشاط و سبک ، سیستم فیلتراسیون قوی آن را کامل می سازد.

مزایا : 

  • فیلتراسیون چهارمرحله ای ضد آلرژی
  • سیستم یون ساز
  • تنظیمات حالت شب
  • دارای فیلتر حسگر گرد و غبار
  • دارای تایمر
  • طراحی زیبا

معایب : 

  • فیلتر با دوام ولی کمیاب

 

مشاهده و خرید محصول

دستگاه تصفیه هوا امریک ایر
دستگاه تصفیه هوا امریک ایر

20_ دستگاه تصفیه هوا امریک ایر مدل K01A : 

محصول با کیفیت برند امریک ایر امریکا مونتاژ شده در تایوان که کارائی بسیار بالایی در تصفیه و پاکسازی فضای محدود تا 64 متر مربع را دارد. آنچه این دستگاه تصفیه را در فهرست بهترین دستگاه تصفیه هوا قرار می دهد، امکانات و قابلیت های جانبی در کنار قیمت مناسب آن است. این دستگاه تمامی فیلتر های استاندارد تصفیه هوا را دارا بوده و در کنار امکاناتی از قبیل اشعه UV و قابلیت یونازیسیون، تمامی قابلیت های یک دستگاه تصفیه هوای کامل را داراست. دستگاه تصفیه هوا امریک ایر مدل K01A دارای موتور قدرتمند و کم صدا با قابلیت تنظیم سرعت فن در سه حالت و تنظیم حالت عملکرد درشب است.

مزایا : 

  • فیلتراسیون چهارمرحله ای
  • ضدعفونی فضا و از بین بردن میکرواورگانیسم های مضردر هوا
  • سیستم یون ساز
  • سه حالت سرعت فن
  • تنظیمات حالت شب
  • دارای ریموت کنترل
  • ابعاد کوچک

معایب : 

  • تایمر ندارد
  • تنظیمات اتوماتیک ندارد

تفاوت دستگاه تصفیه هوا و دستگاه تهویه هوا چیست ؟

در نگاه کلی هر دو دستگاه تصفیه هوا و دستگاه تهویه هوا با هدف پاکسازی هوای در محیط های بسته و بهبود کیفیت هوای خانه طراحی شده اند. علی رغم آنکه معمولا دستگاه تصفیه هوا و دستگاه تهویه هوا در بیان با هم یکی دانسته میشود اما تفاوت های بزرگی در روش پاکسازی آلودگی از هوای محیط دارند. اکنون پرسش اصلی این است ؛ برای پاکسازی هوای خانه کدام دستگاه بهتر است ؟ تصفیه هوا چه تفاوتی با تهویه هوا دارد ؟در اینجا لازم است تعریفی کلی از هر دو محصول و شیوه عملکرد آنها داشته باشیم .

تهویه هوا به چه معناست ؟

اصولا تهویه هوا به منظور توزیع هوای تازه درمحیط به کار می رود. در واقع تکینیک این دستگاه ایجاد جریانی برای جابه جائی هوای بی کیفیت از فضای اتاق و ورود هوای تازه از محیط بیرون به داخل فضای بسته است. تهویه هوا به طور طبیعی می تواند از طریق باز کردن در و پنجره ها و دریچه های ورود و خروجی هوای اتاق و محیط های سربسته صورت بگیرد. انواع دستگاه تهویه هوا مکانیکی ، هیبریدی و یا دیگر دستگاههایی که از تکنیک های ترکیبی استفاده می کنند در توزیع و جریان هوای تازه در اتاق ها به طور یکسان کاربرد دارند.

معایب سیستم تهویه هوا

این روش برای پاکسازی بخش های مهمی از فضای خانه مثل آشپزخانه و سرویس بهداشتی که با رطوبت زیاد کیفیت هوای محیط را پایین می آورند بسیار موثر است. با این حال علی رغم یکدست کردن هوای محیط خانه در این روش و انتقال هوای تازه بیرون به داخل ، به دلیل آنکه عملا انتقال هوا با همان میزان از آلاینده ها ، ریزگردها و ذرات موجود در هوا صورت می گیرد و تغییری در شرایط ناسالم آن اتفاق نمی افتد بنابراین نمی توان انتظار داشت که این دستگاه در بهسازی و بالا بردن کیفیت هوای موجود اثر مثبتی داشته باشد. از دیگر معایب این روش ، بالا رفتن مصرف انرژی مورد نیاز جهت تامین سرمایش و گرمایش هوای بیرون در روند انتقال و تهویه هوا است.

دستگاه تصفیه هوای بی صدا کدام است؟

تصفیه کننده هوا محصولی است که محل قرار گیری ایده آل آن اتاق خواب است چراکه هم خواب راحت تر برای ساکنین به ارمغان آوده و هم افراد مدت بیشتری را در آن سپری می کنند. اما همین امر نیز باید با در نظر گرفتن صدای دستگاه صورت گیرد، در غیر این صورت خود دستگاه عامل بد خوابی افراد می شود.

دستگاه های تصفیه هوای امروزی معمولاً مجهز به حالت خواب هستند که در آن نور های دستگاه خاموش شده و دور فن آن نیز روی حالت کمینه قرار میگیرد. در این حالت باید صدای دستگاه کمترین مقدار باشد که تقریباً نمی توان متوجه روشن بودن دستگاه شد. دستگاه های تصفیه هوایی که صدای آن ها از 40 دسی بل کمتر باشد را می توان به عنوان دستگاه کم صدا مشخص کرده و دستگاهی که کمتر از 30 دسی بل باشد تقریباً بی صدا است. دقت کنید که ممکن است در بروشور دستگاه روبروی صدای آن عبارت به عنوان مثال 35 تا 55 دسی بل ذکر شده باشد که به این معنی است کمترین دور فن دستگاه صدای 35 دسی بل و بیشترین دور آن صدای 55 دسی بل دارد.

دستگاه تصفیه هوا چیست ؟

دستگاه تصفیه هوا دستگاهی است که تمرکز بر حذف آلاینده ها اعم از ذرات معلق ، ریزگرد ها و گرد و غبار ، گازهای سمی و آلاینده های شیمیائی ، رفع بوهای نامطبوع در محیط و از بین بردن میکرواورگانیسم های مضر شامل ویروس ها ، باکتری ها ، کپک و غیره و ضدعفونی هوا در فضای سربسته دارد. انواع دستگاه تصفیه هوا ، با فیلتراسیون مختلف روش های مختلفی برای پاکسازی هوای محیط دارند و میزان عملکرد هر دستگاه به تکنولوژی ساخت و فیلترهای آن بستگی دارد.

در واقع با استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای با کیفیت در محیط خانه می توان تا میزان 99 درصد از آلاینده های موجود در هوا را از بین برد و با تضمین سلامت هوای موجود در فضای خانه و محیط های سربسته سلامتی و شادابی را به افراد هدیه داد.

عمدتا انواع دستگاه تصفیه هوا با رویکرد تصفیه هوای موجود در محیط با جذب آلاینده ها و بهسازی کیفیت هوای موجود در فضا از بروز آلرژی ، بیماری های مزمن تنفسی، انتشار آلودگی های خطرناک محیطی، بیماری های واگیردار و … جلوگیری می کند و با تاثیر مثبت و مستقیم بر وضعیت هوا در محیط های بسته بهبود کیفیت زندگی را به ارمغان می آورد.


جمع بندی

در لیست فوق سعی شده است بدون هیچگونه اغماضی محصولات مورد بررسی قرار گیرند. در این لیست چندین فاکتور از قبیل قیمت، امکانات جانبی، کیفیت ساخت، بازدهی و کارکرد، صدا و مهم تر از همه بازخورد مشتریان موثر بوده است.
به طور کلی تصمیم گیری جهت خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا باید بر اساس مقدار بودجه در نظر گرفته شده و کیفیت ساخت محصول باشد. قیمت این محصول معمولا” با توجه به متراژ عملکردی دستگاه بالا تر می رود و گاها” حتی برای شما به صرفه تر خواهد بود که برای مثال به جای تهیه یک دستگاه تصفیه هوا که 80 متر مربع را پاسخگو باشد، از دو دستگاه تصفیه هوا که 40 متر را جواب بدهد استفاده کنید. ( در این صورت حتی بازدهی دستگاه نیز بالاتر می رود )
در نهایت این موضوع شایان ذکر است که تنها در صورتی که احساس نیاز می کنید اقدام به خرید دستگاه تصفیه هوا کنید. بیماران دارای آسم و حساسیت ریوی و همچنین افرادی که مبتلا به آلرژی هستند بیش از سایرین کاربرد و عملکرد دستگاه تصفیه هوا را احساس می کنند. و شاید افراد دیگر هیچ تغییری در هوای تنفسی روزانه خود احساس نکنند. بهترین مکان برای قرار گیری دستگاه تصفیه هوا اتاق خواب است و توصیه می شود، حتی اگر یک دستگاه تصفیه هوای بسیار قوی برای کل منزل خود تهیه کرده اید. یک محصول با توان کم تر اختصاصا برای اتاق خواب خود نیز تهیه کنید تا تغییر در خواب و احساس راحتی بیشتر را در آن بین تجربه کنید.

همچنین توصیه می کنیم علیرغم تاثیر گذاری بسیار مثبت دستگاه تصفیه هوا، عوارض اندک آن را نیز در نظر داشته باشید. به این منظور توصیه می کنیم مقاله عوارض دستگاه تصفیه هوا را مطالعه کنید.

متشکریم که همراه گروه ناین هستید،

خوشحال میشویم نظر خود را راجع به لیست 20 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی ، در پایین همین صفحه برایمان ارسال کنید.

پاسخ به “20 عدد از بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی در ایران آپدیت سال 1402”

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.