قیمت اکچویتور برقی | خرید عملگر برقی شیر توپی پروانه ای | فروش + گارانتی

قیمت اکچویتور برقی

اکچویتور برقی برای شیر توپی و پروانه ای

اکچویتور برقی وسیله ای است که به منظور کنترل یا حرکت یک سیستم طراحی و تولید شده و نحوه عملکرد آن بر اساس تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی جنبشی (حرکتی) است. اکچویتور برقی نقش بسیار مهمی در سیستم های کنترل دقیق و اتوماسیون دارد. کاربرد اکچویتور برقی در صنایع گوناگون نفت، گاز و پتروشیمی، تولیدات، صنایع غذایی و… کاربرد دارد. دو نوع اساسی اکچویتور برقی اکچویتور خطی و اکچویتور چرخشی است. نوع خطی آن حرکت در یک راستا داشته (مانند کشیدن یا هل دادن ) و نوع چرخشی که گشتاور چرخش را غالبا به یک شفت منتقل می کند ( نوع پر کاربر برای باز و بسته شدن شیرآلات )

قیمت اکچویتور برقی یا عملگر برقی

همانطور که میدانید در بازار اکچویتور های برقی با عملکردهای مختلفی عرضه می شود. قیمت اکچویتور برقی را می توان از دیدگاه دو رده بندی اصلی مورد بررسی قرار داد : رده اول که مربوط به برند های اروپایی بوده و به طبع قیمت بالاتری نسبت به برند های دیگر دارند از سطح کیفی بالاتری برخوردار هستند و رده دوم مربوط به برند های ترکیه ای و چینی بوده و قیمت اکچویتور برقی در این برندها نسبتا مناسب تر است. لازم به ذکر است که برند های ترکیه ای و چینی سطح کیفی پایین تری نسبت به برند های اروپایی دارند.

قیمت اکچویتور برقی به عواملی بسیاری نظیر برند، نحوه عملکرد،مدل و جنس آن بستگی دارد. همچنین مواردی از قبیل کنترل تدریجی، کنترل دستی، گشتاور قوی و… تاثیر بسیار مستقیمی روی قیمت تمام شده اکچویتور یا عملگر برقی خواهد داشت.
اکچویتور برقی خنبره

قیمت شیر با اکچویتور برقی

در بررسی قیمت شیر با اکچویتور برقی، باید در نظر گرفت که براساس نوع شیر، نوع سیال، فشار کاری، درجه حرارت، نوع اتصال، جنس و سایز شیر تنوع قیمت وجود دارد. دومین پارامترتاثیرگذار بر قیمت شیر با اکچویتور برقی، قیمت عملگربرقی است. البته سومین و مهم ترین عامل تاثیر گذار روی قیمت اکچویتور برقی و انواع شیر کوپل شده روی آن برند سازنده آن است.

شیرالات قابل استفاده با اکچویتور برقی یا عملگر برقی:

شیر پروانه ای با اکچویتور برقی:

شیر پروانه ای نوعی از شیر های صنعتی بوده که در آن یک دیسک دایره شکل با چرخش باعث کنترل و یا بستن مسیر سیالات می شود. برای قطع و وصل جریان سیالات و سیستم های نیازمند اتوماسیون صنعتی از کوپل کردن شیر پروانه ای با اکچویتور برقی استفاده می شود. مشخصات و ویژگی های این نوع از شیر ها وابسته به کاربرد آن ها است که در چه فضایی نصب می شوند و با چه نوعی از سیالات در ارتباط هستند. بیشترین کاربرد آن برای سیالات مایع غلیظ است. برای انتخاب عملگر برقی مناسب برای شیر پروانه ای، پارامتر هایی نظیر گشتاور شیر، دمای سیال،سایز، غلظت سیال،خورندگی سیال و فشار کاری سیال مهم است و البته قیمت شیر پروانه ای با عملگر برقی به برند سازنده این دو جزء وابسته است.
شیر پروانه ای با اکچویتور برقی

شیر توپی یا بال ولو با اکچویتور برقی:

شیر توپی یا بال ولو نوعی از شیر های صنعتی است که در آن یک گوی جهت مسدود کردن جریان سیالات تعبیه شده است. شیر توپی با اکچویتور برقی در صنایع مختلف نظیر دارویی، نساجی، خودروسازی، پلاستیک و همچنین سیستم های آب و فاضلاب کاربرد دارد و برای قطع و وصل جریان سیالات و سیستم هایی که نیاز به اتوماسیون صنعتی داشته و کنترل آن ها توسط کاربر انجام نمیشود از کوپل کردن شیر توپی با اکچویتور برقی استفاده می شود. برای انتخاب عملگر برقی مناسب برای شیر توپی پارامتر هایی نظیر گشتاور شیر، دمای سیال،سایز، غلظت سیال،خورندگی سیال و فشار کاری سیال کاملا دخیل هستند. و البته قیمت شیر توپی با اکچوتیور برقی تماماً به برند سازنده شیر و عملگر و کیفیت محصول وابسته است.
شیر توپی با اکچویتور برقی

شیر کشویی با اکچویتور برقی:

شیر کشویی یا دروازه ای نوعی دیگر از شیر های صنعتی بوده که از یک دریچه دایره ای برای باز و بست جریان سیال استفاده شده است. این نوع شیرها در حالت نیمه باز دچار مشکل خواهند شد. شیر کشویی با اکچویتور برقی بیشتر برای سیال مایع غلیظ کاربرد دارد. از مواردی که از شیر های کشویی استفاده می شود، در پالایشگاه ها، مجتمع های پتروشیمی، نیروگاه ها،مجتمع های پتروشیمی و تاسیسات دریایی است. جهت باز و بست جریان سیالات و آن دسته از سیستم هایی که اتوماسیون صنعتی که کنترل آن ها توسط کاربر ممکن نیست از کوپل کردن شیر کشویی به همراه عملگر ( برقی یا پنوماتیک ) بهره برده می شود. برای انتخاب عملگر برقی مناسب برای شیر کشویی پارامتر هایی نظیر گشتاور شیر، دمای سیال، سایز، غلظت سیال، خورندگی سیال و فشار کاری سیال کاملا دخیل بوده که علاوه بر کارکرد، روی قیمت شیر کشویی با اکچویتور برقی نیز دخیل است.
شیر کشویی با اکچویتور برقی

شیر گیوتینی با اکچویتور برقی:

شیر گیوتینی آن دسته از شیر های صنعتی هستند که در وسط شیر یک تیغه عمودی دارند و باز و بست آن ها به صورت تدریجی است. این نوع شیر ها در انتقال سیالات دارای ذرات جامد مورد استفاده قرار میگیرند همچنین در صنایع کاغذ سازی، صنایع غذایی و سیمان و آب و فاضلاب می توان از شیر گیوتینی استفاده کرد.جهت باز و بست جریان سیالات و آن دسته از سیستم هایی که اتوماسیون صنعتی دارند و کنترل آن ها توسط کاربر ممکن نیست از کوپل کردن شیرگیوتینی با اکچویتور برقی استفاده می شود. برای انتخاب عملگر برقی مناسب برای شیر گیوتینی پارامتر هایی نظیر دمای سیال، سایز، غلظت سیال، خورندگی سیال و فشار کاری سیال کاملا دخیل هستند.

شیر چاقویی یا نایف ولو با اکچویتور برقی:

این نوع شیر ها ظاهرشان شبیه به شیر پروانه ای و عملکرد آن ها به این صورت است که از یک دسته برای باز و بست آن استفاده می شود. همچنین باز و بست آن ها به صورت تدریجی هست. شیر چاقویی هم برای مایعات و هم برای جامدات و جریانات لجنی که مقدار زیادی جامدات دارند کاربرد فراوان دارد. جهت باز و بست جریان سیالات و آن دسته از سیستم هایی که اتوماسیون صنعتی دارند و کنترل آن ها توسط کاربر ممکن نیست از کوپل کردن شیر چاقویی با اکچویتور برقی استفاده می شود. برای انتخاب عملگر برقی مناسب برای نایف ولو ها پارامتر هایی نظیر دمای سیال،سایز، غلظت سیال،خورندگی سیال و فشار کاری سیال کاملا دخیل هستند.

شیر سوزنی با اکچویتور برقی:

شیر های سوزنی نوعی از شیر های صنعتی هستند که توسط آن جریان سیالات توسط یک قطعه سوزنی که توسط رزوه های طراحی شده بر روی آن حرکت میکند، کنترل می شود. جهت باز و بست جریان سیالات و آن دسته از سیستم هایی که اتوماسیون صنعتی دارند و کنترل آن ها توسط کاربر ممکن نیست از کوپل کردن شیر سوزنی با اکچویتور برقی استفاده می شود. این نوع از شیر ها به دلیل کنترل دقیق جریان در تمامی موارد کنترل سیالات کاربرد دارند که از پر کاربردترین آن ها در سیالات گاز است. برای انتخاب عملگر برقی مناسب برای شیر سوزنی، پارامتر هایی نظیر دمای سیال، سایز، غلظت سیال، خورندگی سیال و فشار کاری سیال کاملا دخیل هستند.
شیر سوزنی با اکچویتور برقی آئوما

دمپر ها و دریچه ها با اکچویتور برقی:

جریان داشتن هوا در یک محیط بسیار مورد توجه و مهم است. دمپر یک دریچه یا صفحه ای است که جریان هوا را در کنترل کنند های هوا، دودکش ها و در کل تجهیزات انتقال دهنده هوا کنترل و یا قطع و مسدود می کند.حالا روی این دمپر ها و دریچه ها عملگر برقی نصب شده و دمپر را به صورت اتوماتیک کنترل میکند.
دمپر به همراه اکچویتور برقی یا موتور دمپر
جهت ثبت سفارش موتور دمپر بلیمو کلیک کنید.

اکچویتور برقی چیست؟

اکچویتور برقی یا عملگر الکتریکی شیرآلات صنعتی وسیله ای است که به منظور کنترل باز و بست شیر مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه صنعتی همواره می تواند نقش یک دستگاه حیاتی در سیستم اتوماسیون صنعتی را برعهده داشته باشد. اکچویتورها، جریان الکتریسته را به گشتاور تبدیل میکنند و با نصب روی شیرهای صنعتی در فرایندهای مختلف صنعتی مکانیزمی فراهم می آورند که می توان قطع و وصل و یا در مواردی کنترل تدریجی جریان سیال را بصورت الکتریکی انجام داد. اکچویتورهای برقی یا عملگرهای الکتریکی در فرآیندهای صنعتی کنترل و یا قطع و وصل جریان سیال در تصفیه خانه ها، کارخانجات، نیروگاهها، پتروشیمی ها، پالایشگاها، سیستم های تهویه مطبوع، فرایندهای هسته ای و خطوط انتقال سیال کاربرد دارند. در اصل اکچویتور برقی گشتاور مورد نیاز جهت چرخش محور ( استم ) متصل به دیسک را تامین می کند. لازم به ذکر است شیر صنعتی به همراه اکچوئیتور برقی را نمی توان شیر برقی نامید. نکته حائز اهمیت در خصوص اکچویتور برقی، امکان باز کردن تدریجی انواع شیر صنعتی قابل کنترل توسط این محصولات است.

طرز کار عملگر برقی شیر :

انتخاب عملگر های برقی شیر براساس گشتاور تولیدی و ولتاژ ورودی صورت میگیرد. قدرت عملگرهای برقی با توجه به سایز شیر و فشار سیال درون خط تعیین می شود. اکچیتور برقی به دو حالت قطع و وصل و یا تدریجی (با ورودی سیگنال آنالوگ 4 تا 20 میلی آمپر و یا 0 تا 10 ولت) شیر را کنترل می نمایند. شیرهای کنترلی به صورت شیر موتوری دو راهه و سه راهه عرضه میشوند.

خرید اکچویتور برقی

اکچویتور برقی بخشی از مهمترین اجزای اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق به شمار می روند  که با توجه به حساسیت کاربرد آنها توصیه می شود فرایند تهیه و خریداری آنها  ازمراکز خرید اکچویتور برقی صورت گیرد که بصورت تخصصی کلیه اطلاعات و جزییات فنی این ابزار را در اختیار شما قرار می دهند. در حال حاضر فهرست کاملی از این محصول توسط آی ناین وکارشناسان مجرب و متخصص واحد فنی و فروش این مجموعه ارائه می شود و با انتخاب این شرکت میتوانید با اطمینان کامل سیستم خود را با بهترین گزینه مناسب مصرف خود به همراه مشاوره فنی رایگان قبل از خرید اکچویتور برقی بصورت آگاهانه انجام دهید. گروه فنی ناین به عنوان نماینده فروش اکچویتور برقی اصالت تمامی کالاهای خود را تضمین نموده و کلیه محصولات این مجموعه از گارانتی و خدمات پس از فروش اختصاصی ناین برخوردار می باشد.
نمونه اکچویتور برقی

تفاوت شیرهای برقی با شیر برقی موتوری (اکچویتور) :

شیرهای موتوری یا در واقع شیرهای صنعتی مجهز به اکچویتور برقی را نمی توان شیربرقی نامید. اگرچه برگردان فارسی آن می تواند به این شکل باشد اما شیرهای برقی در ایران بیشتر به شیرهای سلونوئیدی گفته می شود که دو ویژگی مهم دارند: نخست آنکه تنها دارای دو وضعیت on و  off بوده و دوم اینکه عملکرد آن توسط بوبین، به کمک جریان سیال و به شکل مقطعی ( مثلاً 1 ساعت ) است. این در حالی است که شیرهای مجهز به اکچویتور برقی امکان کنترل تدریجی و تنظیم جریان را دارند. از تفاوتهای دیگر شیرهای برقی با شیرهای مجهز به اکچویتور برقی یا همان شیر برقی موتوری این است که شیرهای برقی سرعت بالایی در قطع و وصل جریان آب و سیال مورد نظر دارند اما فرایند باز و بست درشیرهای مجهز به عملگربرقی عموما تا چند ثانیه طول میکشد بنابراین در جاهایی که سرعت قطع و وصل باید سریع باشد از شیرهای مجهز به اکچویتور استفاده نمی شود. از دیگر تفاوتهای شیرهای برقی و شیرهای مجهز به اکچویتور در این است که در مواردی که غلظت جریان سیال بالا است عملکرد شیرهای مجهز به اکچویتور مناسب تر گزارش شده است.

تفاوت اکچویتور برقی با اکچویتور پنوماتیک

تفاوت اکچویتور برقی با اکچویتور پنوماتیک:

اکچویتور برقی از یک موتور الکتریکی برای تامین انرژی مورد نیاز بهره میگیرند. وجود گیربکس در ساختمان آنها موجب دقت و پایداری مناسبی در عملکرد اکچویتورهای برقی می شود و به همین دلیل می توان از آنها در سیستم هایی که نیاز به کنترل دقیق دارند استفاده کرد. سرعت عمل باز و بست جریان سیال با استفاده از عملگرهای برقی بین 20 تا 30 ثانیه است.
عملگرهای پنوماتیک، اکچویتورهای پرکاربرد در شیر های صنعتی هستند. تامین کننده انرژی اکچویتور پنوماتیک، هوای فشرده است که غالبا در محیط های صنعتی در دسترس است. اکچویتور پنوماتیک نسبت به انواع الکتریکی در سیستمهای ON/OFF دارای قیمت مناسب تر و همچنین ساختار ساده تری است. ساده بودن ساختار آنها باعث می شود که هزینه های مربوط به تعمیرات و نگهداری این سیستم ها نیز پایین تر بوده و آنها را به سیستمهای مقرون به صرفه تری تبدیل کرده است. سرعت عمل باز و بست جریان سیال در عملگرهای پنوماتیک بین 1 تا 3 ثانیه است، بنابراین زمانی که سرعت عمل در باز و بست جریان سیال مدنظر باشد اکچویتور پنوماتیک، اولین و بهترین گزینه محسوب می شوند.

دسته بندی انواع اکچویتور برقی :

اکچویتور های مورد استفاده در صنعت HVAC : شیرآلات دو راهه و سه راهه موتوری کاربرد بسیار گسترده ای در صنعت تهویه مطبوع و تاسیسات دارند. این شیرآلات در انواع on/off، تدریجی و فلوتینگ مورد استفاده قرار میگیرند. نکته مهم در خصوص اکچوئیتور های پرکاربرد در صنعت HVAC این است که غالباً تنها می توان اکچویئتور های ساخت یک برند مشخص را روی شیر مربوط به همان برند نصب کرد. یعنی به عنوان مثال نمی توان اکچوئیتور ساخت کمپانی هانیول را روی شیر دانفوس نصب کرد.

اکچویتور On/Off : عملکرد آن به شکل قطع و وصل بوده و غالباً دارای عنصر فیدبک نیز هستند.

اکچویتور برقی تدریجی : عملکرد این اکچویتور ها به شکل تدریجی است به این معنی که با توجه به آمپر ورودی ( جریان ورودی ) می توانند وضعیت دیسک را به شکل 100% باز، 75%، 50% و… در بیاورند.

اکچویتور ضد انفجار : همانطور که از نام آن پیداست، این اکچویتور ها برای محیط های با خطر انفجار و آتشسوزی کاربرد دارند. این اکچویتور ها به نام اکچویتور ضد جرقه نیز شناخته می شوند.

اجزای ساختمان اکچویتور برقی :

اجزای اکچویتور برقی آئوماموتور : غالباً موتور های AC سه فاز و تک فاز جهت ایجاد گشتاور مورد نیاز اکچویتور، مورد استفاده قرار میگیرند. البته موتور های DC نیز بسته به نیاز کاربرد دارند. طراحی اکچویتور های به گونه است که نباید از موتور آن به شکل دائم استفاده کرد ( البته بسته به مورد غالباً نیازی هم نیست ).

سنسور گشتاور : این سنسور ها معمولاً به منظور تعیین موقعیت دیسک و قطع کردن موتور هنگام دستیابی به موقعیت مورد نظر کاربرد دارند.

چرخ دنده : مهمترین کاربرد چرخ دنده کاهش سرعت چرخش شفت متصل به الکتروموتور و تبدیل آن به نیروی گشتاور مورد نیاز جهت چرخش دیسک است.

اتصال : اتصال اکچویتور به شیر از دو محل انجام می شود. نخست فلنج آن است که اکچوئیتور را روی بدنه شیر محکم می کند. هرچه گشتاور مورد نیاز جهت باز و بست شیر بیشتر باشد، فلنج قوی تر مورد نیاز است. و دوم بخشی است که شفت موتور را به استم شیر وصل می کند.

عملگر دستی شیر : هنگامی که عملکرد موتور به هر دلیلی با اختلال مواجه شود، ممکن است لازم باشد توسط دست، شیر باز یا بسته شود که به همین دلیل در بسیاری از اکچویتور ها یک اهرم یا فلکه دستی تعبیه شده است تا بتوان وضعیت شیر را به شکل دستی تغییر داد.

بهترین مارک تولید کننده اکچویتور برقی

اگر برای تجهیز خط تولید خود نیاز به یافتن شرکت های سازنده اکچویتور برقی دارید این بخش از مقاله را از دست ندهید. گروه صنعتی آی ناین به عنوان واردکننده انواع اکچویتور برقی با ارتباط مستقیم با شرکت های تولید کننده و سازنده اکچویتور برقی معتبر اروپائی و چینی توانسته است موجودی قابل توجهی از این تجهیز تامین و جهت عرضه ارائه نماید. در این بخش به معرفی بهترین مارک شرکتهای سازنده اکچویتور برقی از جمله برند های کانولو هلند، خنبره اسپانیا، نوجیکس چین، بلیمو سوییس، آئوما آلمان می توان اشاره کرد که در ادامه و به اختصار به تاریخچه برخی از آنها می پردازیم.

کمپانی کن ولو CONVALVE

شرکت کانولو هلند ، از معتبرترین شرکتهای تولید کننده انواع شیرآلات صنعتی و سازنده اکچویتور برقی و سایر تجهیزات مربوطه در اروپا به شمار می رود که امروزه با بیش از بیست سال سابقه طراحی و تولید توانسته است به جایگاه پیشگامی در این حوزه دست یابد. جستجو برای برتری، کار دقیق و تمرکز بر رضایت مشتری هویت شرکت Convalve  و محصولات آن را شکل داده است.

اکچویتور برقی کن ولوبرند خنبره اسپانیا

اکچویتور برقی خنبره که با تکنولوژی و استاندارد بالای اروپا درکمپانی خنبره اسپانیا ساخته می شوند، نقش قابل اعتمادی در کنترل بازوبست جریان در دارد. مقاومت و طراحی ویژه این تجهیزآن را به یک ابزار دقیق در خطوط صنعتی مختلف تبدیل کرده است. امروزه نام شرکت خنبره اسپانیا در سراسر جهان با تولید محصولات با کیفیت بالا پیوند خورده و به یکی از رفرنسهای جهانی در حوزه تولید شیرآلات صنعتی و شرکتهای سازنده اکچویتور برقی تبدیل شده است.

اکچویتور برقی خنبرهکمپانی بلیمو سوییس

بلیمو با 40 سال سابقه تولید واولویت قرار دادن نوآوری درتولید محصولات باکیفیت خود به یکی از مراجع بازار و معتبرین برندهای سازنده اکچویتور برقی تبدیل شده است. بلیمو با رویکرد متدولوژی CESIM ( مخفف کلمات راحتی در مصرف ، بهینه سازی انرژی، امنیت استفاده ، نصب آسان ، دوام بالا ) همواره در راستای برآورده کردن نیازکاربران تلاش بر بهبود کیفیت و ارتقای سطح محصولات خود دارد و هرمحصولی که با چنین دیدگاه به کاربران عرضه میگردد، تضمینی بر عملکرد عالی و راندمان کاری بالای آنهاست.

اکچویتور برقی بلیموکمپانی آئوما آلمان

محصولات آلمانی در صنعت حرف اول را میزنند و در این خصوص نیز بحثی وجود ندارد. آئوما در واقع بهترین تولید کننده انواع اکچویتور برقی در سایز بزرگ و جهت استفاده نیاز های خاص و حساس بوده و محصولات آن در بالاترین کیفیت و بهره وری عرضه می شوند. در اینکه اکچویتور برقی آئوما بهترین انتخاب هر صنعت یا کارخانه ای است، هیچ شکی وجود ندارد اما باید در نظر داشت قیمت اکچویتور بقی آئوما نیز بالاست.

اکچویتور برقی آئومالینک های مرتبط:

شیر برقی موتوری

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.